سكه طلا هشت هزار تومان بالا رفت

سكه طلا هشت هزار تومان بالا رفت
با حركت معكوس قيمت طلا در بازار جهاني كه در هفته پيش برخلاف هفته ماقبل روندي صعودي را به نمايش گذاشت و اين صعود در پايان كار بازار جهاني شيب تيزتري داشت، ديروز بازار داخلي طلا شاهد افزايش قيمت‌ها بود.
با حركت معكوس قيمت طلا در بازار جهاني كه در هفته پيش برخلاف هفته ماقبل روندي صعودي را به نمايش گذاشت و اين صعود در پايان كار بازار جهاني شيب تيزتري داشت، ديروز بازار داخلي طلا شاهد افزايش قيمت‌ها بود. بر اين اساس، قيمت سكه تمام بهار آزادي هشت هزار تومان بالا رفت و به نرخ 342 هزار تومان عرضه شد. نيم‌سكه و ربع‌سكه نيز به ترتيب با سه هزار تومان و هزار تومان افزايش قيمت، فروخته شد.
سکه بهار آزادی با 8 هزار تومان افزایش قیمت به نرخ 342 هزار تومان فروخته شد.
روز گذشته بهای هر قطعه سکه بهار آزادی به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا تا حد رکورد جدید 1360 دلاری با 8 هزار تومان افزایش نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه، تا 342 هزار تومان بالا رفت. سکه طرح قدیم نیز 4 هزار تومان گران شد و 360 هزار تومان فروخته شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز با 3 هزار تومان و 1000 تومان افزایش قیمت تا 171 هزار تومان و 86 هزار تومان رشد یافت. در بازار ارز یورو با افزایش ارزش در مقابل دلار آمریکا تا سطح 3941/1، در بازار داخلی ارز تا 1505 تومان به نرخ آزاد و 1450 تومان به نرخ دولتی به فروش رسید. نرخ دولتی دلار آمریکا دیروز با 5 تومان افت قیمت 1045 تومان بود، در صورتی که نرخ بازار آزاد آن بدون تغییر 1085 تومان است. قیمت طلا با افزایش تقریبا 10 دلاری به بالای1360 دلار رسيد.
انتشار آمار بیکاری و تورم و همچنین کاهش ارزش بورس‌های اروپایی و چشم‌انداز افزایش تقاضا برای طلا در کوتاه‌مدت قیمت طلا را افزایش داده است.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۷:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد