نوسان طلا و افزایش قیمت نفت

نوسان طلا و افزایش قیمت نفت
مبادلات طلا در حالی با نوسان مثبت‌ومنفي قیمت در بورس توکیو و شانگهای روبه‌رو شد که در بورس کالایی نیويورک با رشد 4 دلاری مواجه شد. ديروز معاملات نفت خام در تمامی بورس‌های کالایی جهان با افزایش نرخ مواجه شد.
روز گذشته بورس توکیو مبادلاتش را با ثبات نرخ بیشتر محصولات مورد معامله به پایان رساند. معامله تحویل دسامبر 2010 هر گرم طلا بدون تغییر 3 هزار و 528 ین دادوستد شد اما تحویل فوریه آن 2 ین پایین آمد. مبادلات سایر محصولات همچون نقره و پلاتینیوم بدون تغییر مورد دادوستد قرار گرفت. این در شرایطی بود که تحویل فوریه 2011 پالادیوم 21 ین گران شد. در محصولات پتروشیمی نیز بازار با ثبات نرخ مواجه شد ، تنها هر کیلو لیتر نفت خام تحویل دسامبر 2010 و پلاستیک تحویل دسامبر 2010 به ترتیب 120 ین رشد و کمتر از یک ین کاهش داشت.مبادلات بورس کالای شانگهای برخلاف ثبات بازار توکیو ، در حالی با افزایش بیشتر محصولات روبه‌رو شد که دادوستد برخی از محصولات با نوسان روبه‌رو شد. دادوستد هر گرم طلا با نوسان روبه‌رو شد؛ به طوری که تحویل نوامبر 2010 کاهشی و تحویل دسامبر آن افزایشی بود. معامله آلومینیوم، مس و روی با افزایش بیشتر محصولات مواجه شد. مبادلات میلگرد نیز در شرایطی نوسان داشت که معامله سیم مفتول تغییری نداشت. مبادله نفت کوره و پلاستیک نیز با رشد قیمت‌ روبه‌رو شد.
بورس تجاری نیویورک در حالی با افزایش قیمت دادوستد نفت خام و پالادیوم مواجه شد که مبادلات پلاتینیوم با نوسان مثبت‌ومنفي روبه‌رو شد. در بورس کالایی نیویورک نیز هر اونس طلا با افزایش 3 الی 4 دلاری مواجه شد. همچنین قیمت هر پوند مس و هر اونس نقره نسبت به روز قبل بالاتر رفت تا همپای روند افزایشی مبادلات پیش رفته باشد.بیشتر کالاهای مورد دادوستد در بازار شیکاگو نیز با افزایش روبه‌رو شدند.


منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۷:۵:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد