مصنوعات طلا در جايگاه نخست صادرات اصفهان قرار گرفت

مصنوعات طلا در جايگاه نخست صادرات اصفهان قرار گرفت
مديركل گمرك استان اصفهان گفت: با نوسانات ايجاد شده در قيمت سكه و طلا، صادرات مصنوعات طلا در جايگاه نخست صادراتي استان اصفهان قرار گرفت.
فرود عسگري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان بيان داشت: در هفت ماهه نخست سال ‌جاري در مجموع 617 هزار و 751 تن كالا به ارزش 521 ميليون و 909 هزار و 233 دلار از گمرك استان اصفهان به كشورهاي هدف صادر شد.
وي ادامه داد: اين ميزان صادارات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن چهار درصد و از لحاظ ارزآوري براي استان 27 درصد رشد را تجربه كرده است.
مديركل گمرك استان اصفهان با اشاره به اينكه در اين مدت 186 قلم كالا به كشورهاي هدف صادر شده است، افزود: صادرات مصنوعات طلا در هفت ماهه نخست سال 1389 حدود 25 درصد از سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
وي تصريح كرد: به دليل افزايش قيمت طلا در ماه‌هاي اخير صادرات اين نوع كالا در اين مدت 131 ميليون و 385 هزار دلار برآورد شده است.
عسگري بيان اظهار داشت: ارزآوري صادرات فرش ماشيني استان در اين بازه زماني 87 ميليون و 594 هزار دلار بوده كه با اين آمار پس از صادرات مصنوعات طلا فرش ماشيني جايگاه دوم صادراتي استان را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه صادرات فرش ماشيني در اين مدت 17 درصد سهم صادرات كل استان را به دست آورده است، گفت: صادرات آهن‌آلات با 67 ميليون و 967 هزار دلار و به دست آوردن 13 درصد از سهم صادرات استان اصفهان جايگاه سوم صادراتي را در اين مدت كسب كرده است.
مديركل گمرك استان اصفهان اظهار داشت: ارزآوري مصنوعات مس در هفت ماهه نخست سال 1389، 32 ميليون و 142 هزار دلار بوده است كه تنها شش درصد از كل صادرات استان را به خود اختصاص مي‌دهد.
وي گفت: كاشي و سراميك از ديگر اقلام صادراتي استان در مدت هفت ماه گذشته از سال 1389 بوده كه 26 ميليون و 396 هزار دلار ارزآوري براي استان داشته است.
عسگري با اشاره به اينكه پنج درصد از سهم صادرات استان اصفهان مربوط به صادرات كاشي و سراميك بوده است، تصريح كرد: امارات متحده عربي با واردات 155 ميليون و 640 هزار دلار كالا توانست در اين مدت 30 درصد از سهم صادراتي استان را به خود اختصاص دهد.
وي اظهار داشت: افغانستان با واردات 139 ميليون و 124 هزار دلاري و به دست گرفتن 27 درصد از كل صادارت استان اصفهان در جايگاه دوم قرار گرفت.
مديركل گمرك استان اصفهان بيان داشت: كشور عراق با قرار گرفتن در جايگاه سوم در هفت ماهه نخست سال‌ جاري 118 ميليون و 831 هزار دلار كالا از استان اصفهان وارد كرد كه با اين ارزآوري عراق 23 درصد از سهم صادراتي اصفهان را به دست آورد.
وي ادامه داد: كشورهاي تركيه و سوريه هر كدام با به دست آوردن چهار درصد از سهم صادرات و ساير كشورهاي هدف با كسب 67 درصد باقيمانده سهم صادراتي استان اصفهان در رده‌هاي بعدي كشورهاي هدف صادرات اصفهان قرار گرفتند.
عسگري تصريح كرد: سهم 67 درصدي ساير كشورهاي هدف از نظر ارزآوري 63 ميليون و 67 هزار دلار برآورد شده است كه با لحاظ كشورهاي نام برده تعداد كشورهاي هدف صادراتي اصفهان به 60 كشور مي‌رسد. 
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۹:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد