واردات 54 تن طلا در 6 ماه نخست امسال

واردات 54 تن طلا در 6 ماه نخست امسال
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در 6 ماه نخست امسال 54 هزار و 399 کیلوگرم (54 تن) طلا از مبادی گمرکی وارد کشور شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در 6 ماه نخست امسال 54 هزار و 399 کیلوگرم (54 تن) طلا از مبادی گمرکی وارد کشور شده است.
محمد کشتی آرای در حاشیه نخستین همایش شهر طلا و جواهر ایران در جمع خبرنگاران افزود: ارزش این مقدار طلا حدوداً‌ یک میلیارد و 700 میلیون دلار است.
وی گفت: این مقدار به نسبت سال قبل حدود 150 درصد افزایش داشته است. کشتی آرای افزود: به هر میزان که طلا از طریق مبادی گمرکی وارد شود قاچاق آن کم می شود.
وی در پاسخ به سؤالی گفت: یکی از موارد جلوگیری از ورود اجناس قاچاق به کشور، اجرای مالیات بر ارزش افزوده است. کشتی آرای افزود: با اجرای این قانون حرکت کالا مشخص است و فاکتور و صورت مالی دارد. وی گفت: با اجرایی شدن این قانون برای همه کالاها ، کالای قاچاق از گردونه خارج می شود.
کشتی آرای در پاسخ به سؤالی درباره اینکه هم اکنون 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورها اعمال می شود یا خیر افزود: این موضوع باید اعمال شود.
وی گفت: یکی از اعضای اتحادیه پیشنهاد داده است که سود مصوب طلا فروشی از 7 درصد به 10 درصد افزایش پیدا کند و از هر فاکتور فروش 3 درصد آن برای ارزش افزوده به دارایی پرداخت شود و این موضوع جو روانی در جامعه ایجاد نمی کند.
کشتی آرای افزود: جو روانی در جامعه باعث شده است مردم به موضوع 3 درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده حساس شوند و به همین علت خرید طلا کم شده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا اینقدر واردات طلا داریم؟ گفت: هم اکنون در اقتصاد دنیا بسیاری از کشورها که مازاد درآمد دارند، آن را به طلا تبدیل می کنند چرا فلزی پایدار و ثابت است و پشتوانه پولی کشورهاست.
کشتی آرای افزود: از سال 2007 تاکنون قیمت طلا دو برابر شده است چرا که کسی ارز را به علت کاهش ارزش آن به عنوان ذخیره و پشتوانه نگه نمی دارد.
وی گفت: کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست و این هوش و استعداد مقامات پولی کشور را می رساند که در حال تبدیل ذخایر ارزی به طلا هستند.
کشتی آرای در پاسخ به سؤالی افزود: هم اکنون ما معادل یک سوم مصرف طلای کشور ، تولید داریم.
وی گفت: باید ابتدا مصرف داخلی را تأمین کرد و بعد از آن درجهت صادرات گام برداشت اما سیاست ها بر این است که همزمان صادرات طلا نیز افزایش و همچنین تولید نیز افزایش پیدا کند. کشتی آرای افزود: صادرات طلا در دو سال اخیر به حداقل ممکن رسیده است.
وی در پاسخ به سؤالی گفت: قرار شده است از سال آینده فاکتورهای یکسان و با شماره های مسلسل در اختیار اعضای صنف قرار داده شود.
نخستین همایش شهر طلا و جواهر ایران با هدف ارتقاء صنعت طلا و جواهر، بررسی روند اقدامات برای ایجاد شهر طلا و جواهر و همچنین بررسی چگونگی تبدیل قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ارتقاء تولید در صنف طلا و جواهر با حضور تولیدکنندگان و رؤسای اتحادیه های طلا و جواهر در هتل بلور برگزار شد.
منبع خبر: سیبنا
  ۱۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۳۶:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد