ارائه بيمه عمر بر پايه ارز و طلا

ارائه بيمه عمر بر پايه ارز و طلا
مديرعامل بيمه ايران گفت: اين شركت بيمه در صدد است تا با ايجاد «شركت تخصصي بيمه عمر» و «بانك ايران» اقدامات مؤثري را براي پيشرفت صنعت بيمه كشور و گسترش همكاري بيمه و بانك انجام دهد.
جواد سهاميان مقدم در گفت‌وگو با فارس در خصوص فعاليت‌هاي بيمه ايران براي توسعه پوشش‌هاي بيمه عمر در كشور، اظهار داشت: بيمه‌هاي عمر يكي از مهم‌ترين رشته‌هاي بيمه‌اي محسوب مي‌شود كه نبايد مورد غفلت شركت‌هاي بيمه قرار گيرد؛ چراكه اين شركت‌ها هم‌اكنون تمام پوشش‌هاي بيمه‌اي اموال، مسووليت، مهندسي و اشخاص را براي خدمت به مردم ارائه مي‌دهند ولي به بيمه‌هاي عمر كه يكي از لزوم زندگي مردم است توجه خاصي نمي‌كنند. وي با بيان اينكه 60 درصد سبد حق بيمه‌ها در كشور‌هاي پيشرفته به بيمه‌هاي اشخاص اختصاص دارد، افزود: با توجه به پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي كه صنعت بيمه كشور در چند سال اخير كسب كرده است بيمه‌هاي عمر و زندگي كمتر از 6درصد پرتفوي صنعت بيمه را تشكيل مي‌دهند. مديرعامل بيمه ايران در ادامه اضافه كرد: براي افزايش بيمه‌هاي عمر بايد يك آسيب‌شناسي كلي صورت گيرد به صورتي كه شركت‌ها با شناسايي فاكتور‌هاي عوامل بازدارنده عملكرد خود را تنظيم كنند.
به گفته وي يك از دغدغه‌هاي مردم در عدم تمايل به خريد پوشش‌هاي بيمه‌اي عمر وجود تورم‌هاي اقتصادي است كه در اين راستا، شركت‌هاي بيمه بايد با اتخاذ سياست‌هاي كارآمد اين مشكل را براي مردم برطرف كنند.
سهاميان با اشاره به اينكه اين شركت بيمه طرح‌هاي متفاوتي را براي توسعه بيمه‌هاي عمر در دست اقدام دارد، خاطرنشان كرد: نخستين طرح بيمه ايران ارائه بيمه عمر بر پايه طلا است به اين صورت كه در اين حالت نوسانات و تورم‌ها در هر اونس طلا كمتر اثر گذاشته و مشتريان را متحمل ضررهاي زيادي نمي‌كند.
پوشش‌هاي بيمه‌اي نبايد به قشر خاصي اختصاص پيدا كنند
اين مقام مسوول بيمه در خصوص طرح ديگر اين شركت بيمه، گفت: بيمه ايران درصدد است بيمه‌هاي عمر خود را براساس مقياس ساختمان در حوزه‌ها و شهرهاي مختلف و براساس سبد ارزي به مشتريان خود ارائه دهد به اين شكل كه به جاي آنكه يك واحد پولي مبناي تعهدات قرار گيرد يك سبد ارزي را كه در آن ارز‌هاي معتبر جهاني وجود دارد به مشتريان ارائه داده تا آنها در آينده نگران خنثي كردن تورم‌ها نباشند.
به گفته وي شركت‌هاي بيمه بايد به اقشار مختلف كشور خدمات خود را ارائه كنند و نبايد فروش آنها مختص به طبقه خاصي باشد به اين صورت كه 30 درصد جمعيت كشور روستايي بوده و صنعت بيمه بايد به مردم نسبت به عملكرد خود جواب بدهد كه چه ميزان بيمه عمر به آنها فروخته است.
مدير عامل بيمه ايران در خصوص طرح ديگر اين شركت بيمه مبني بر تاسيس شركت تخصصي بيمه عمر، اظهار داشت: بيمه ايران با شناخت اين مطلب كه توسعه هر صنعت و رشته‌اي مستلزم وجود ابزار و سازوكار‌هاي خاصي است به دنبال ايجاد يك شركت بيمه عمر اختصاصي با بازاريابان و نمايندگان خاص فروش اين بيمه‌نامه است.
وي در خصوص سرمايه اين شركت تخصصي، گفت: سرمايه اين شركت از طريق سرمايه‌گذاري‌هاي خاصي كه از محل دريافت وجوه حق بيمه‌هاي عمر از مردم گرفته مي‌شود تأمين شده است.
بانك ايران در آينده نزديك به سيستم بانكي كشور وارد مي‌شود
سهاميان به طرح ديگر اين شركت بيمه كه تاسيس بانكي تحت عنوان بانك ايران است اشاره كرد و ضمن تاكيد بر اينكه يكي از ضروريات عصر حاضر همكاري شركت‌هاي بيمه با بانك‌ها است، افزود: بيمه ايران از چند سال گذشته درصدد تاسيس بانكي بوده است ولي در چند سال گذشته با آنكه مراحل مقدماتي آن انجام شده بود با اتخاذ سياست‌هايي نامناسب با يك مجموعه ديگر تلفيق شد. به گفته وي، شركت بيمه ايران هم‌اكنون علاوه بر آنكه به دنبال تاسيس دوباره اين بانك است سياست‌هايي را براي اخذ مطالبات خود از بانكي كه چند سال پيش سرمايه اين شركت را با بانك خود تلفيق كرده را نيز در دستور كار دارد.
مديرعامل بيمه ايران در خصوص هدف از تاسيس اين بانك، اظهار داشت: اين شركت با هدف آنكه بتواند نظارت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي موثري را براي سرمايه‌گذاري بهينه حق بيمه‌هاي خود داشته باشد، اقدام به تاسيس اين بانك كرده است. البته مهم اين است كه بانكي كه بيمه ايران تشكيل مي‌دهد در جهت اهداف و سياست‌هاي صنعت بيمه و بيمه ايران حركت كند.
به گفته وي سرمايه اوليه اين بانك حداقل 400 ميليارد تومان است كه احتمالا با مشاركت بخش خصوصي و راهكار‌هايي كه بانك مركزي براي ايجاد يك بانك جديد ترسيم مي‌كند به دوبرابر هم خواهد رسيد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۱۴:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد