مستخدم + سرقت جواهرات میلیاردی

مستخدم + سرقت جواهرات میلیاردی
همزمان با افشای معمای سرقت میلیاردی جواهرات از خانه تاجر سرشناس، زن و شوهر خدمتکار بی‌گناه شناخته و خدمتکار قبلی بازداشت شد.
به گزارش ایران، اوایل مهر امسال مرد میانسالی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای الهیه رفت و با اعلام سرقت میلیاردی از خانه‌اش گفت: تاجر فرش هستم که حدود 2 ماه قبل زن و شوهر جوانی را به عنوان خدمتکار خانه استخدام کردم اما چند روز قبل به طور اتفاقی متوجه شدم جواهرات میلیاردی همسرم از داخل گاوصندوق سرقت شده است. حالا هم به زن و شوهر جوان مستخدم مظنون هستم و احتمال می‌دهم سرقت کار آنها باشد.
به دنبال این شکایت، زن و شوهر خدمتکار با دستور بازپرس نیک‌صفت به دادسرای الهیه احضار و تحت بازجویی قرار گرفتند. آنها منکر اطلاع از سرقت بودند اما تا زمان روشن شدن حقیقت، بازداشت شدند. تحقیقات از متهمان در حالی به بن‌بست رسیده بود که کارآگاهان در جریان تحقیقات، پی بردند قبل از استخدام زوج جوان، مرد دیگری مستخدم خانه بوده که به طور غیرمنتظره‌ای استعفا داده‌ بود.
در حالی که مرد تاجر «محسن»- خدمتکار قبلی- تعدادی را بی‌گناه می‌خواند، بازپرس از کارآگاهان خواست در این باره نیز به دقت تحقیق کنند. بنابراین کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی، راهی یکی از شهرهای شمال کشور شده و در تحقیقات نامحسوس، پی بردند «محسن» پس از بازگشت، خانه‌ای مجلل، خودرو و تعدادی گاو و گوسفند خریده است. با توجه به سرنخ‌های به دست آمده، کارآگاهان محسن را دستگیر و تحت بازجویی قرار دادند. متهم وقتی هیچ راه گریزی ندید، لب به اعتراف گشود و به سرقت میلیاردی با همدستی دو تن از برادرانش اعتراف کرد. متهم پس از انتقال به دادسرای الهیه، به بازپرس نیک‌صفت گفت: حدود یک سال به عنوان خدمتکار در خانه ویلایی شاکی مشغول به کار بودم. به همین خاطر با اطلاع از وضعیت مالی وی، کلید یدک خانه و گاوصندوق را تهیه کردم و پس از تسویه حساب و به بهانه بیماری فرزندم، به شهرمان بازگشتم. چندی بعد نیز با کمک برادرانم نقشه سرقت را طراحی و اجرا کردیم. پس از سرقت مقداری از طلا و جواهرات را در بازار تجریش فروخته و با پول آن یک خانه، یک دستگاه خودرو و چندین رأس گاو و گوسفند خریدم. مابقی زیورآلات را در طویله خانه جاسازی کردم تا در فرصتی مناسب آنها را نیز به پول تبدیل کنم. به برادرانم نیز سهم قابل ملاحظه‌ای دادم. سه متهم و مالخر در حال حاضر با دستور بازپرس پرونده، بازداشت هستند. 
منبع خبر: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران
  ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۷:۲۳:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد