آرامش نسبی در بازار طلا

آرامش نسبی در بازار طلا
ديروز هر اونس طلا در بازارهاي جهاني، يك هزار و 363 دلار معامله شد كه تغيير چنداني نسبت به روزهاي قبل نشان نمي‌دهد.
ديروز هر اونس طلا در بازارهاي جهاني، يك هزار و 363 دلار معامله شد كه تغيير چنداني نسبت به روزهاي قبل نشان نمي‌دهد. به نظر مي‌رسد طي دو هفته اخير با كاهش قيمت طلا در بازارهاي جهاني كه پس از ثبت ركورد طلا به وقوع پيوست، آرامشي نسبي بر بازار طلا حاكم شده است. گفتني است كه قيمت هر اونس طلا در ركوردزني بي‌سابقه خود از مرز يك هزار و 400 دلار عبور كرده و به يك‌هزار و 425 دلار نيز رسيده بود.
در عين حال بسياري از كارشناسان عبور قيمت طلا از مرز يك‌هزار و 500 دلار را تا انتهاي سال جاري ميلادي پيش‌بيني مي‌كردند كه حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا تا پايان اين سال قيمت طلا باز هم روند افزايشي را از سر مي‌گيرد و آيا در اين سير صعودي،‌مرز يك هزار و 500 دلار را پشت سر خواهد گذاشت يا خير؟
اما ديروز در بازار داخلي. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با هزار تومان كاهش، در قيمت 374 هزار تومان معامله شد. قيمت هر سكه بهارآزادي طرح جديد هزار تومان افزايش يافت تا به قيمت342 هزار تومان رسيد. نيم سکه تمام بهار آزادی نيز همچنان 171 هزار تومان معامله شد. ربع سكه بهارآزادي نيز در قيمت 87 هزار تومان ثابت ماند. هر گرم طلاي 18 نيز بدون تغيير در قيمت 34 هزار و 810 تومان معامله شد. در بازار غيررسمي ارز، هر دلار با افزايش چهارتوماني در قيمت هزار و 62 تومان معامله شد اما هر يورو در قيمت يك هزار و 405 تومان ثابت ماند.
منبع خبر: تهران امروز
  ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۱۲:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد