روند متفاوت طلا و نفت در بورس‌های توکیو و نیویورک

روند متفاوت طلا و نفت در بورس‌های توکیو و نیویورک
روند قیمت طلا در بورس توکیو افزایشی و نرخ نفت خام کاهشی بود؛ این در شرایطی انجام شد که روند مبادلات بورس نیویورک برعکس بازار توکیو بود.
روز گذشته در بورس توکیو اگر چه قیمت هر گرم طلا تحویل دسامبر با ثبات مواجه، اما تحویل فوریه 2011 آن با 7 ین افزایش روبه‌رو شد. مبادله نقره، پلاتینیوم و پالادیوم نیز همانند نرخ طلا اگرچه در یکی از سررسید مبادلات ثبات قیمت داشت، اما در دیگر سررسید رشد اندکی را تجربه کرد. دادوستد گازوئیل با نوسان نرخ روبه‌رو شد. این در شرایطی بود که دادوستد نفت خام با کاهش 100 ینی مواجه شد. همچنین مبادلات نفت سفید و پلاستیک با بالارفتن قیمت روبه‌رو شدند.
در بورس کالایی شانگهای نرخ طلا با افت نزدیک 2 یوآنی مواجه شد. در بازار فلزات پایه این بازار دادوستد مس ، روی و میلگرد از روند مناسبی برخوردار بود. مبادله آلومینیوم برخلاف روند این بازار نوسان نرخ داشت. دادوستد نفت کوره با سقوط و صعود قیمتی مواجه شد ، معامله پلاستیک نیز نسبت به آخرین قیمت روز قبل ارزان شد.
در بورس کالایی نیویورک دادوستد مس و نقره همگام با روند کلی بازار، افزایش قیمت داشت؛ اما برخلاف روند مثبت این دو کالا، طلا نسبت به آخرین قیمت ثبت شده 4 دلار کاهش یافت. از سویی در بورس تجاری نیویورک دادوستد نفت خام با افزایش اندکی مواجه شد. همچنین قیمت پلاتینیوم و پالادیوم بالا رفتند.
در بورس شیکاگو نرخ معاملاتی ذرت، سویا و روغن سویا با افزایش قیمت روبه‌رو شد، مبادله گندم و جو نیز به تبع از افزایش قیمت‌ها رشد 3 الی 4 دلاری داشت. دادوستد برنج و کنجاله سویا برخلاف روند مبادلات، با کاهش بسیار اندکی مواجه شد.


منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۱۶:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد