خوشنام‌ترین شرکت بيمه جهان

خوشنام‌ترین شرکت بيمه جهان
سه برادر «آموس» به نام‌های «جان»، «پاول» و «بیل» شرکت بیمه زندگی خانواده آمریکا (که بعدها به افلک تغییر نام داد) را در کلمپوس جورجیا در سال 1955 تاسیس کردند و بعدها آن را به اولین شرکت بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه تضمین شده در‌ايالات متحده و شرکت بیمه برتر از نظر پوشش‌های بیمه‌اي فردی در ژاپن تبدیل کرد.
«بیمه افلک» امروزه دومین شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات بیمه و بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده بیمه عمر در ژاپن است. ‌اين شرکت در حال حاضر در فهرست فورچون 500 قرار دارد و 50 میلیون نفر را در آمریکا و ژاپن تحت پوشش قرار داده است.
بیمه افلک در سال اول تاسیس توانست 6426 نفر را تحت پوشش خدمات بیمه‌اي خود قرار دهد. در سال 1964 بیمه افلک تکنیک «فروش خوشه‌اي» را برای معرفی خدمات خود به کارکنان شرکت‌ها ابداع کرد. امروزه بیش از 96 درصد از خدمات بیمه‌اي افلک در شرکت‌ها و بر مبنای برداشت میزان حق بیمه از دستمزد، به فروش مي‌رسد. افلک بیش از 75000 نماینده فروش در 50‌ ايالت آمریکا، گوام، پورتوریکو و جزایر ویرجین دارد. در ژاپن بیش از 110000 شرکت دارای حق‌امتیاز و بیش از 17000 آژانس شرکتی مستقل مسوول فروش محصولات‌ اين شرکت هستند.
شرکت بیمه افلک در نیمه دهه هفتاد میلادی به بازار ژاپن وارد شد.‌ اين شرکت که در آن زمان سومین شرکت بیمه آمریکایی بود که اجازه فروش بیمه در ژاپن را پیدا مي‌کرد، همزمان با بالا رفتن سطح آگاهی مردم در مورد بیماری سرطان، محصولی را در‌اين کشور ارائه کرد که هنوز در ژاپن توسط شرکت‌های بیمه ژاپنی ارائه نمي‌شد. با به کار گیری تکنیک فروش خوشه‌اي در ژاپن تا سال 1987‌ اين کشور فراهم کننده دو سوم درآمد افلک را تامین مي‌کند‌. امروزه درآمد ‌اين شرکت در ژاپن 75 درصد از درآمد کل‌ اين شرکت را تشکیل مي‌دهد. در سال 2001‌ اين شرکت برای معرفی و توسعه اولین پوشش بیمه‌اي خود برای تصادفات، کمپینی را در ژاپن راه‌اندازی کرد که توسط نشریه وال استریت ژورنال به عنوان یکی از ده کمپین تاثیرگذار سال معرفی شد.
در سال 1990 دنیل پی آموس به عنوان مدیرعامل شرکت رسمي ‌افلک انتخاب شد. پس از تلاش‌های متعدد ناموفق برای جا انداختن برند افلک در میان مردم، در تاریخ اول ژانویه سال 2000 آقای آموس با بی پروایی «مرغابی افلک» را به آمریکاییان معرفی کرد. ‌اين شخصیت انیمیشنی که در تبلیغات تلویزیونی شرکت ظاهر مي‌شد، توسط یکی از مدیران شرکت تبلیغاتی کاپلان تیلور طراحی شد. او که با فکر ساخت یک نشان به یاد ماندنی برای افلک درگیر بود هنگام قدم زدن در پارک در حالی که نام افلک را زمزمه مي‌کرد، متوجه شد که آهنگ‌اين نام به صدای مرغابی شبیه است و نشان مرغابی را برای افلک انتخاب کرد. ‌اين انتخاب موفق بازاریابی که در 30 آگهی تبلیغاتی استفاده شده، امروزه به عنوان یک نشان محبوب در فرهنگ عامه آمریکاییان شناخته شده است.
شرکت افلک در تاریخ حیات خود، با اجرای شیوه‌های خاص خود، به عنوان شرکتی پایبند به اخلاق، شهرت یافته است. «دن افلک» مدیر عامل شرکت در سال 2007 برای اولین بار رای‌گیری از سهامداران در مورد میزان دستمزد مدیران اجرایی را پیشنهاد داد و‌اين پیشنهاد به تصویب هیات‌مدیره رسید. ‌اين مصوبه که به «در مورد پرداخت‌ها نظر دهید» معروف شد، ‌اين امکان را به سهامداران مي‌داد که نظر خود را در مورد میزان مطلوب حقوق و پاداش مدیران اجرایی با توجه به میزان موفقیت شرکت ابراز و اعمال کنند. در ماه مه ‌سال 2008 سهامداران با 93 درصد رای موافق، سیاست‌های شرکت را در زمینه دستمزد و پاداش پرداختی به کارکنان مورد تایید قرار دادند. از ‌اين تاریخ به بعد نیز رای‌گیری در مورد پرداختی‌ها هر ساله صورت گرفته و سهامداران نیز همواره سیاست‌های شرکت را تایید کرده‌اند. «مجله اتیسفر» (که هر ساله فهرستی از اخلاقی‌ترین شرکت‌های جهان را معرفی مي‌کند) از سال 2007 تا 2010 به طور متوالی بیمه افلک را به عنوان اخلاقی‌ترین شرکت جهان شناخته است. «موسسه رپیوتیشن» هم در سال‌های 2008 و 2009 بیمه افلک را به عنوان خوشنام‌ترین شرکت بیمه جهان معرفی کرده است. در سال 2009‌ اين شرکت یک کمپین جدید برای بازاریابی‌ ايجاد کرد. ‌اين کمپین عناصر بازاریابی سنتی را با ابزار‌های رسانه‌اي مدرن مانند فیس‌بوک و توییتر در مي‌آمیزد تا بدین وسیله خدمات افلک را به مصرف‌کنندگان معرفی کند. به علاوه تبلیغات افلک در تلویزیون و روزنامه‌ها به‌ اين شرکت کمک کرده تا همچنان در صنعت بیمه پیشرو باشد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۱:۲۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه

نتایج یافت شده: 0 مورد