صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري داراي شخصيت حقوقي شدند

صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري داراي شخصيت حقوقي شدند
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : صندوق های سرمایه گذاری در اجرای قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، شخصیت حقوقی یافتند.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : صندوق های سرمایه گذاری در اجرای قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، شخصیت حقوقی یافتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،‌ "ایوب باقر تبار" افزود :‌ صندوق های سرمایه گذاری به منظور تسهیل در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به عنوان شخصیت حقوقی جدید در کنار سایر شخصیت‌های حقوقی مانند "شرکت‌ها" و "مؤسسات" در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیدند.
وی اظهار داشت:‌ در همین رابطه، دو صندوق سرمایه‌گذاری به نام‌های صندوق‌ های سرمایه‌گذاری مشترک تدبیرگران فردا و آپادانا پس از ثبت نزد سازمان اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک نهاد مالی جدید فعالیت خود را آغاز کردند.
اطلاعات کلی مربوط به هر یک از دو صندوق مذکور به منظور اطلاع رسانی برای عموم سرمایه‌گذاران به زودی منتشر می شود. باقرتبار گفت :‌ صندوق های سرمایه گذاری از نهادهای مالی فعال در بازار اوراق بهادار هستند که لازم است مجوز تأسیس و فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت و زیرنظارت این سازمان فعالیت کند.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود : مطابق ماده دو قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صرفاً با مجوز این سازمان ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ثبت می کند و مطابق همان ماده، از تاریخ ثبت مذکور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای شخصیت حقوقی می شوند.
وی اضافه کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری تابع تمامی مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر مراجع ذیصلاح هستند و مطابق شرایط مندرج در اساسنامه و امیدنامه مورد تایید این سازمان، منابع مالی حاصل از انتشار گواهی‌های سرمایه‌گذاری را در موضوع فعالیت مصوب خود سرمایه‌گذاری می‌ کنند.
باقرتبار اظهار داشت : امیدواریم با توجه به برخی معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت تخصص‌محور آن‌ها و نیز نظارت مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار، این کار به روبه رشد بازار سرمایه و اوراق بهادار کشور کمک کند.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۴۷:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد