بانک مرکزی موقعیت خرید و فروش سکه بگیرد

بانک مرکزی موقعیت خرید و فروش سکه بگیرد
مدیرعامل بورس کالای ایران معتقد است بانک مرکزی می تواند در معاملات سکه موقعیت خرید یا فروش گیرد و به این داد و ستدها در بورس کالا کمک کند. او همچنین می‌گوید در حال حاضر که اضافه عرضه برای سیمان وجود دارد کشورهای منطقه از جمله ترکمنستان می‌توانند بازار خوبی برای سیمان تولید ایران باشند.

چندی پیش سکه برای اولین بار در بورس کالای ایران به صورت آنلاین معامله شد و در حال حاضر به صورت روزانه تعدادی سکه از طریق سامانه آنلاین، داد و ستد می شود که حجم این مبادلات نسبت به حجم معاملات سکه در بازار آزاد ایران قابل مقایسه نیست از طرفی سیاست های بانک مرکزی ایران به عنوان تنها نهادی که می تواند به بازار، سکه عرضه کند می تواند روی معاملات آنلاین سکه به شدت تاثیر گذار باشد. مدیر عامل بورس کالا ایران در این باره معتقد است بانک مرکزی برای رونق دادن به معاملات سکه از طریق ساز و کار بورس می تواند، خود در این داد و ستدها موقعیت خرید یا فروش گرفته و به روند معاملات از این طریق کمک کند.

او همچنین با اشاره به وضعیت بازار ملتهب سکه در سال های گذشته می گوید تقاضای سفته بازی در بازار می تواند به وسیله بازار های مالی مدیریت شود تا دیگر بازار شاهد شرایط التهابی نباشد. از طرفی با توافقاتی ایران با کشور های ۵+۱ امیدهایی وجود داشت که بورس ایران بتواند در حوزه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و حداقل تابلوی معاملاتی اش در بورس کشورهای همسایه نصب شود تا معاملات در رینگ صادراتی با شرایط بهتری انجام شود در همین مورد بورس کالای در ماه های گذشته با رؤسای بورس ترکیه دیداری داشتند و صحبت هایی در این زمینه انجام شده اما این طور که حامد سلطانی‌نژاد می‌گوید پس از آن مذاکرات تغییراتی در سطح مدیران بورس ترکیه به وجود آمده و در نتیجه موضع مدیران جدید آن در این مورد مشخص نیست.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۸:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد