سكه‌هاي 500 توماني به صورت آزمايشي توزيع شد

سكه‌هاي 500 توماني به صورت آزمايشي توزيع شد
سكه‌هاي 500توماني بي‌سروصدا آمدند و دست‌به‌دست گشتند ولي بانك مركزي خبر جدي درخصوص توزيع اين سكه‌ها منتشر نكرد.
سكه‌هاي 500توماني بي‌سروصدا آمدند و دست‌به‌دست گشتند ولي بانك مركزي خبر جدي درخصوص توزيع اين سكه‌ها منتشر نكرد. تا اينكه بالاخره دبير كل بانك مركزي اعلام كرد اين سكه‌ها به‌صورت آزمايشي و در تعداد محدود به بازار آمدند تا پس از مدتي اين سكه‌ها با عيار و كيفيتي متفاوت از ساير سكه‌هاي موجود مثل 100 و 50توماني، همراه با سكه‌هاي 200 توماني توزيع شوند. او زمان توزيع سكه‌هاي 200 و 500 توماني را مشخص نكرد و موكول به سال آينده كرد.
احمدي، دبيركل بانك مركزي در خصوص محدوديت سكه‌هاي 500 توماني موجود در بازار گفت: چند سالي است كه لزوم ضرب سكه‌هاي 1000 ريالي و 2000 ريالي ايجاد شده است سكه يك هزار ريالي سه سال است كه با عيار 92 درصد مس و شش درصد آلومينيوم و دو درصد نيكل و به وزن 5.8 گرم در جريان توليد قرار دارد در جريان پنجاهيمن سالگرد فرصتي مغتنم ايجاد شد كه سكه يادبود 2000 ريالي با عيار 64 درصد مس و 24 درصد روي و 12 درصد نيكل و به وزن 6.8 گرم ظرف مدت كوتاهي طراحي و ضرب شود. از طرفي سكه يادبود ديگري با ارزش اسمي بالاتر يعني 5000 ريالي با همين عيار و به وزن 10.1 گرم طراحي و ضرب شد كه به صورت آزمايشي و به تعداد محدود منتشرمي شود.
گفته‌هاي احمدي در حالي است كه سكه‌هاي 500توماني بيش از 200 توماني در ميان مردم مشاهده مي شود. تبديل اسكناس به سكه در ميان مردم حكايت از پايين آمدن ارزش پول ملي و ضعف اقتصاد معيشتي دارد. رانندگان تاكسي معتقدند وقتي اسكناس 500 توماني سكه شد خدا به داد آينده زندگي مردم برسد!
به اعتقاد كارشناسان تبديل اسكناس به سكه مي‌تواند تورم رواني به همراه داشته باشد. از اين جهت كه پايين آمدن ارزش پول افزايش قيمت‌ها را به دنبال خواهد داشت. 
منبع خبر: تهران امروز
  ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۵:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد