معرفی ArtCAM jewel smith (نرم افزار طراحی جواهر)

معرفی ArtCAM jewel smith (نرم افزار طراحی جواهر)
میخوایم با یکی دیگر از نرم افزارهایی که در طلاسازی کابردهای زیادی داره اشنا بشیم.البته ArtCAM مثل نرم افزارهای دیگه مثلا ...

میخوایم با یکی دیگر از نرم افزارهایی که در طلاسازی کابردهای زیادی داره اشنا بشیم.البته ArtCAM مثل نرم افزارهای دیگه مثلا jewelcad دقیقا مخصوص این کار نیست و در صنایع چوب و نقش برجسته سازی و.... کاربرد زیادی دارد.ولی ArtCAM jewelsmith مخصوص این رشته میباشد.

این برنامه توسط کمپانی Delcam طراحی شده که نسخه های تخصصی دیگری هم از این نرم افزار داردکه میتوانید در سایت شرکت ببینید. اگر بخوایید یک تصویر را بصورت نقش برجسته سه بعدی طراحی کنید هیچ برنامه ای رو بهتر از این پیدا نخواهید کرد.البته امکانات خیلی زیادی را در اختیار شما میگذاردولی به نظر من برجسته ترین قدرت این برنامه این امکان است.  ArtCAMمیتواند رنگهای یک تصویر را تفکیک کند و به شما این امکان را بدهد که یک تصویررا بصورت یک نقش برجسته تبدیل کنید.

شما میتوانید به دو صورت با ArtCam شروع به کار کنید.

 (1بصورت برداری یا vector

(2 یک نمونه تصویر vector:که با استفاده از محاسبات ریاضی تولید میشود . مثل اکثر نرم افزارهای طراحی اجزای هندسی که با استفاده از خطوط و منحنی ها بر مبنای ریاضی طراحی میشود.

ArtCam فرمتهای زیر را پشتیبانی میکند:

dwg cps dxf ai wmfBitmap اشکالی که از نقاط تشکیل میشوند و هر نقطه شامل یک موقعیت مکانی و رنگ است که در مجموع یک تصویر تشکیل میشود .هر چه تعداد نقاط در یک اینچ مربع(dpi)بیشتر باشد دقت تصویر(resalution)بیشتر است.

منبع خبر: 
  ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۷:۲۰:۲۳ قبل از ظهر
نظرات (3)

افروز  ۳۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۹:۱۰:۳۵ بعد از ظهر

ممنون از سایتتون که کلی جالبه.همیشه به روز رسانیش کنید. یه سوال دارم:من طراحیم فوق العاده است اما کار با نرم افزار طراحی رو بلد نیستم دستی طرح هارو میکشم البته فقط واسه سرگرمیم چون به جواهرات علاقه دارم.میشه نرم افزار طراحی رو در سایت بذارین البته همراه با دستورالعمل استفادش که علاقه مندا بتونن دانلود کنن؟؟؟

سمیه باستانی  ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱:۵۲:۱۱ بعد از ظهر

سلام مطالب سایت خیلی خوبه حداقل برای من که طراحی جواهرات میکنم بسیار مفید هست .ای کاش میتونستین راهنمای کنید، چطور میتونم طرحهای جواهراتمون بفروشیم

احمد  ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۸:۱۶ بعد از ظهر

من کارشناس طراحی صنعتیم ... در حال حاضر در زمینه صنعتی کار میکنم اما artcam رو بصورت حرفه ای بلدم اما در زمینه صنعتی کار میکنم ... درآمدش نسبتا پایینه چطور میتونم وارد حیطه جواهر بشم ... نمونه کارهام تو صفحه فیس بوکم هست ... سرچ کنید xhmad@yahoo.com یا ahmad shabn pour ... آماده همکاریم ...

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد