شروع داغ بورس در آبان ماه

شروع داغ بورس در آبان ماه
در جریان معاملات روز گذشته در حالی که توجه سهامداران به گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها بود شاخص بورس با رشد ۲۹۶ واحدی مواجه شد تا شروعی سبز را در اولین روز معاملاتی آبان تجربه کند.

اولین روز معاملاتی آبان ماه برای سهامداران خوشیمن بود و شاخص بورس روند رو به رشد روزهای پایانی مهر را ادامه داد. این در حالی است که گزارش‌های شش ماهه شرکت به روزهای اوج خود رسیده و شرکت‌های متعددی اقدام به انتشار عملکرد خود کرده‌اند. از سویی دیگر تا این لحظه گزارش‌های شرکت‌ها نسبتا متعادل بوده و در میان صنایع مختلف گزارش شرکت‌های زیرمجموعه گروه فلزات اساسی تا حدودی مطلوب‌تر بوده است. از سویی دیگر در جریان معاملات روز گذشته تعداد زیادی از شرکت‌ها به دلیل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و شفاف‌سازی در خصوص عملکردشان متوقف شدند. همچنین به نظر می‌رسد بازار در جلب اعتماد سهامداران موفق عمل کرده و همه روزه شاهد ورود نقدینگی جدید به بورس هستیم به طوری که در جریان معاملات روز گذشته از میان 414 نماد فعال در دو بورس و فرابوس 223 نماد در قیمت‌های مثبت، 173 نماد در قیمت‌های منفی و 18 نماد بدون تغییر نسبت به روز قبل به کار خود خاتمه دادند. به این ترتیب در پایان معاملات روز گذشته درحالی که نمادهای «شبندر، همراه و شپنا» به ترتیب با رشد 62، 59 و 57 واحدی بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل «پترول و خودرو» با رشد 19 و 18 واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، این متغیر کلیدی با رشد 296 واحدی مواجه و در 78 هزار و 387 دفعه به کار خود خاتمه داد و شاخص کل هم وزن با رشد 80 واحدی به 15 هزار و 371 واحد رسید. همچنین ارزش روز بازار سهام شرکت‌های بورسی نیز با رشد 1187 میلیارد تومانی به 325 هزار و 59 میلیارد تومان رسید. بنابر این گزارش در پایان معاملات روز گذشته 821 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 308 میلیارد تومان در 69 هزار و 710 دفعه بین سهامداران داد‌وستد شد که «رکیش» با صف فروش 2/1 میلیونی بیشترین حجم عرضه و «آپ» با صف خرید 142 میلیونی بیشترین میزان تقاضا را از آن خود کرد. به نوشته جهان صنعت،افزون بر این «خساپا» با داد‌وستد 86 میلیون سهم به ارزش 9/11 میلیارد تومان در صدر جدول بیشترین حجم و ارزش معاملات ایستاد. ضمن اینکه در جریان معاملات روز گذشته نمادهای «خگستر، شیراز، لابسا، دانا، خموتور، سفانو، سبجنو، غدشت، چکارن، سقائن، فاسمین، فرآور، کاما، وملی، قصفها، غسالم به دلیل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و نمادهای «خاور، فلوله، خرز و خکاوه، خکمک،خرینگ، خلنت، وایران، قزوین، غدام، غگرجی، کهرام، کپشیر، سخوز، شدوص و شپترو» به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شدند.
از سویی دیگر، معاملات روز گذشته فرابورس نیز به تبعیت از بورس روند رو به رشدی را در پیش گرفت و در حالی که نمادهای «شتران، مارون، شاوان، شراز و ذوب» بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند این متغیر کلید با رشد هفت واحدی و در 831 واحد به کار خود خاتمه داد. ارزش روز بازار سهام شرکت‌های فرابورس در دو بازار معاملاتی اول و دوم نیز به 55 هزار و 77 میلیارد تومان رسید. به این ترتیب در پایان معاملات روز گذشته دو میلیارد و 17 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش 972 میلیارد تومان در 28 هزار و 950 دفعه بین سهامداران دادوستد شد که «حریل» با دادوستد 38 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و «شتران» با ارزش 6/1 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

منبع خبر: 
  ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۳:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد