ورود سرمایه گذاران ریسک گریز به بورس

ورود سرمایه گذاران ریسک گریز به بورس
گزارش های عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری شرکت های بورسی روانه کدال می شود.
هر یک از شرکت ها گزارشی از دستاوردها و اقداماتشان را در جهت دستیابی به سود برآورد شده در اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود اعلام می کنند و می توان گفت اعلام تعدیل های مثبت و منفی، هر یک اثرات متفاوتی را بر روند قیمت سهام شرکت اعمال می کند و بر کلیت بازار سرمایه موثر واقع می شود.
کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : فعالان بازار سرمایه از ابتدای مهر ماه به استقبال گزارشات عملکرد شش ماهه اول شرکت ها رفته اند و این موضوع به وضوح در حجم و ارزش معاملات و نیز روند کلی قیمت سهام شرکت ها مشهود است. به طوریکه تاکنون طبق انتظارات سهامداران شاهد انتشار گزارش های میاندوره ای مناسب از اغلب صنایع بوده ایم.
محمد حسن جنانی افزود: اگرچه گزارش های مالی همه شرکت ها با افزایش سودآوری همراه نبوده، اما در بسیاری از موارد نمایانگر بهبود وضعیت سودآوری آنها نسبت به دوره های قبلی بوده است و بررسی این گزارش ها  به تحلیلگران و کارشناسان اجازه می دهد تا با ریسک بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.
وی افزود : به نظر می رسد با روندی که  شرکت ها از لحاظ سودآوری و عملیاتی در نیمه اول امسال سپری کرده اند، بهبود هرچه بیشتر سودآوری شرکت های بورسی طی عملکرد 9 ماهه و 12 ماهه دور از انتظار نخواهد بود.
این کارشناس به دو رویداد مهم و اثر گذار بر وضعیت آتی بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده ای از نقدینگی سرمایه گذاران ریسک گریز از بازار سرمایه خارج شده است، چرا که به نظر می رسد این گروه از سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا هستند تا پس از آن اقدام به تزریق نقدینگی به بازار سرمایه کنند.
جنانی اظهار داشت : از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری کشورمان با توجه به تجربه سنوات گذشته می تواند تبعات مثبتی را بر وضعیت بورس اعمال کند و انتظار می رود تا بازار سرمایه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در مسیر صعودی حرکت کند.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: تک نرخی شدن ارز یکی دیگر از رویدادهای مهم بازار سرمایه است که تاکنون به دلیل برخی از مشکلات به تعویق افتاده و در شرایط فعلی به نظر می رسد با توجه به اراده دولتمردان این دستور العمل تا پایان امسال به اجرا در بیاید. به هر حال یکسان سازی نرخ ارز بر کلیت اقتصاد کشور و اغلب صنایع اثرات مثبتی اعمال خواهد کرد و تنها نوسانات منفی مقطعی در برخی از گروه های مصرف کننده ارز همچون دارویی ها در پی خواهد داشت.
افزون بر این به نظر می رسد بازار سرمایه در برآورد انتظارات از اجرایی شدن برجام اغراق نموده که اکنون با انتشار گزارش های شش ماهه اول امسال شرکت ها اندکی از انتظارات آنها تعدیل یافته است.
جنانی ، عملکرد اغلب گروه ها طی نیمه اول سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و 
گفت : شرکت های فعال در گروه روی مطابق با انتظارات و و برآوردهای اهالی بازار سرمایه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و در کنار آنها صنایع سنگ آهنی و فلزی ها تعدیل های مثبت خوبی را ارائه نمودند.
 در این بین حتی شرکت های دارویی بر خلاف اینکه همواره 6 ماهه اول امسال چندان مناسب عملکرد نمی کردند، امسال فعالیت خوبی داشتند و بر این اساس می توان گفت بجز گروه بانک و چند صنعت دیگر بخش عمده ای از صنایع مناسب عمل کردند.

 

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد