علیرضا رجب پور در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: عرضه این میزان فرآورده نفتی بصورت مستقیم از طریق جایگاهها و فروشندگی های مواد نفتی در سراسر کشور صورت می گیرد.
وی اظهارداشت: بخش حمل و نقل که عمده ترین مصرف کننده بنزین، نفت گاز و سی ان جی است به وسیله سه هزار و 500 جایگاه عرضه کننده بنزین و نفت گاز و دو هزار و 200 جایگاه سی ان جی به وسیله بخش خصوصی عرضه می شود.
معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه فعالیت تمامی جایگاههای سوخت در کشور تک مالکیتی است، گفت: برای ایجاد بازار رقابتی و کسب و کار جدید و همچنین تبدیل روش های سنتی به صنعتی در حوزه عرضه سوخت در کشور باید یکسری زیرساخت هایی برای ورود سرمایه های جدید به این عرصه فراهم شود.
وی افزود : ذی نفعان طرح برندسازی جایگاه های سوخت در وهله اول دو لت و مردم هستند و جایگاهداران و سرمایه دارانی که در این بحث وارد و مشغول فعالیت می شوند بایستی بدانند چه عایدی نصیب آنان خواهد شد.
رجب پور با بیان اینکه طرح مزبور به دنبال تجمیع سرمایه و پیاده سازی مدل های جدید عرضه سوخت دنیا در کشور است، اذعان داشت: زنجیره تامین و توزیع از تولید تا مصرف امروزه به وسیله یکسری شرکت های توانمند در دنیا هدایت می شود و استفاده از چنین مدلی در ایران هم ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: با ایجاد شرکت های صاحب برند و دارای صلاحیت مردم هر روز شاهد افزایش تعداد جایگاه های تک مالکیتی در سطح کشور نخواهند بود و به عبارتی شرکت های توانمند و صاحب برند جایگزین جایگاههای سوخت تک مالکیتی می شوند.