آیفکس مثبت ماند

آیفکس مثبت ماند
شاخص فرابورس طی معاملات روز گذشته با رشد ناچیز 9/ 0 واحدی به عدد 838 واحد رسید. این در حالی بود که شاخص فرابورس در روز گذشته تا عدد 841 واحد نیز رشد کرد، اما درست مانند شاخص بورس از میانه‌های ساعات معاملات مسیری نزولی در پیش گرفت. بر خلاف شاخص بورس که دیروز در محدوده منفی بسته شد، آیفکس توانست خود را در محدوده مثبت حفظ کند.

شاخص فرابورس طی معاملات روز گذشته با رشد ناچیز 9/ 0 واحدی به عدد 838 واحد رسید. این در حالی بود که شاخص فرابورس در روز گذشته تا عدد 841 واحد نیز رشد کرد، اما درست مانند شاخص بورس از میانه‌های ساعات معاملات مسیری نزولی در پیش گرفت. بر خلاف شاخص بورس که دیروز در محدوده منفی بسته شد، آیفکس توانست خود را در محدوده مثبت حفظ کند. طی معاملات دیروز، در کل 280 میلیون و 42 هزار ورقه بهادار به ارزش 118 میلیارد تومان و در 27 هزار و 789 نوبت دست به دست شد. از این میزان تقریبا 62 میلیارد تومان به معاملات سهام و حق‌تقدم در بازارهای اول و دوم اختصاص یافت. در این میان بیشترین ارزش معاملات به ترتیب به نمادهای «اپرداز»، «ذوب» و «شلیا» تعلق گرفت. ارزش معاملات سهام شرکت آتیه داده پرداز (اپرداز) به تنهایی به 21 میلیارد تومان بالغ شد و معاملات این سهم بیش از 30درصد ارزش معاملات فرابورس را تشکیل داد.

همچنین در بازار اوراق بدهی (با درآمد ثابت)، 325 هزار و 686 ورقه بهادار به ارزش تقریبا 32 میلیارد تومان دست به دست شد. در این بازار بیشترین ارزش معاملات به نمادهای «مراز12»، «صایتل» و «اخزا8» اختصاص یافت. در بازار اوراق تسهیلات مسکن نیز 41 هزار و 877 ورقه «تسه» به ارزش 3/ 3 میلیارد تومان جابه‌جا شد. نمادهای نسبتا تازه وارد «اپرداز»، «دماوند»، «وهور» و «گوهران» دیروز بیشترین توجه را به خود جلب کردند و در صدر لیست نمادهای پربیننده قرار گرفتند. نمادهای «زاگرس»، «میدکو» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را برای آیفکس رقم زدند و در طرف دیگر نمادهای «مارون»، «شاوان» و «ذوب» نیز جمعا شاخص فرابورس را 1/ 3 واحد تنزل دادند تا در لیست منفی‌ترین اثرگذاران بر آیفکس قرار بگیرند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۶:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد