کاهش 900 میلیارد تومانی هزینه های دولت در معاملات جو در بورس کالا

کاهش 900 میلیارد تومانی هزینه های دولت در معاملات جو در بورس کالا
مدیر عامل بورس کالای ایران از کاهش کاهش 900 میلیارد تومانی هزینه های دولت در معاملات جو خبر داد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین المللبورس کالا ایران، حامد سلطانی نژاد افزود: در سال جاری برای محصول جو، دولت باید 1200 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می کرد اما با عرضه جو در بورس کالا براساس سیاست قیمت تضمینی، دولت بجای پرداخت 1200 میلیارد تومان تنها 300 میلیارد تومان پرداخت کرد که امیدواریم این سیاست برای گندم و سایر محصولات استراتژیک دیگر هم اجرایی شود.

با حضور روسای سازمان بورس و اوراق بهادار و منطقه آزاد کیش از کتاب "سیاست های حمایتی از بخش کشاورزی با تمرکز بر رویکردهای مبتنی بازار" در محل غرفه بورس کالا در غرفه ارکان بازار سرمایه کشور در نمایشگاه بین المللی بورس کیش رونمایی شد.
این کتاب که به قلم حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و جمعی از همکاران وی در بورس کالا نگارش یافته در چهار فصل به تشریح انواع سیاست های حمایتی بخش کشاورزی پرداخته است.
مدیرعامل بورس کالای ایران درباره این کتاب گفت: بررسی و ارزیابی تحولات سیاست های کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و همچنین معرفی ابزارهای بازار مدیریت ریسک قیمت محصولات کشاورزی از جمله مباحثی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
همچنین چشم انداز سیاست های حمایتی بخش کشاورزی در بورس کالای ایران بصورت مشروح در این کتاب به فعالان بازار معرفی شده است.
مدیر عامل بورس کالای ایران در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز سیاست قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی از طریق ساز و کار بورس گفت: بورس کالا ساز و کاری فراهم کرده است تا با اجرای سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، بار مالی دولت کاهش یابد و هم اکنون با ابلاغیه هیات وزیران محصول جو و ذرت تولیدی کل کشاورزان کشور در بورس کالا عرضه می شود.
سلطانی نژاد گفت: کشاورزان وجه محصول خود را به قیمت فروش رفته در بورس دریافت می کنند و دولت تنها مابه التفاوت قیمت بورس با قیمت تضمینی را به حساب کشاورزان واریز می کند.
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲:۳۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد