رشد 65 درصدی معاملات آتی سکه در بورس کالا

رشد 65 درصدی معاملات آتی سکه در بورس کالا
معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به 2 هزار و 989 قرارداد و ارزش آن به بیش از 347 میلیارد ریال رسید که رشد 65 درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه گذشته تجربه کرد.
بورس کالای ایران اعلام کرد : معاملات آتی سکه روز یکشنبه در بورس کالای ایران به یک هزار و 801 قرارداد رسیده بود که این میزان حجم با رشد 65 درصدی به 2 هزار و 989 قرارداد طی روز یکشنبه رسید.
بهای سکه در بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران بر خلاف بهای دلار با رشد نرخ رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی آن، انتظار برای رشد قیمت ها در روز دوشنبه بوده است.
به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی روز یکشنبه در هر پنج سررسید روند مثبتی را به ثبت رساند.
بر این اساس قیمت سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 112 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.2 درصدی را تجربه کرد.
این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد 0.3 نسبت به شنبه گذشته به قیمت یک میلیون و128 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان معامله و با افزایش 0.16 درصدی روبرو شد.
این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با افزایش قیمت 0.16 درصدی با نرخ یک میلیون و 165 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 185 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.15 درصدی را به ثبت رساند.
بازار نقدی سکه
برخلاف افت قیمت دلار، روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی دومین افزایش متوالی را تجربه کرد و با 4 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 115 هزار تومان رسید.
به گفته فعالان، خوش‌بینی معامله‌گران سکه به روند بهای اونس در هفته جاری عاملی بود که سکه‌بازان را در موقعیت خرید قرار داد. سکه تمام بهار آزادی انتهای هفته گذشته با افتی 5 هزار تومانی یک کانال قیمتی پایین رفت، ولی از ابتدای سال‌جاری در مسیر افزایشی قرار گرفت و سرانجام روز یکشنبه به میانه کانال یک میلیون و 110 هزار تومان رسید.
معامله 26 سکه در قالب گواهی سپرده
معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 26 سکه به ارزش 289 میلیون ریال رسید.
نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 108 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 113 هزار تومان ثبت شده است.
معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.
همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد
رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود.
به تازگی هم صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.
 
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد