تلاش سازمان بورس برای افزایش شفافیت مالی

تلاش سازمان بورس برای افزایش شفافیت مالی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به افزایش شفافیت مالی، جدا شدن سامانه معاملاتی بورس و فرابورس را مطرح کرد و گفت که با این اقدام بستر برای تحولات جدید در آینده فراهم شده است.

شاپور محمدی امروز در همایش سازمان بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی کیش اظهار کرد: توسعه بازار بدهی اقدام بسیار خوبی بود و با تلاش دولت به وجود آمد. باید در نظر داشته باشیم که بخش خصوصی نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند.

وی درباره انتشار اوراق سلف موازی و اوراق خرید گندم گفت: بازار بدهی هم‌اکنون از حجم ۳۵ هزار میلیارد تومانی برخوردار است که مقدار زیادی نیست، اما برای شروع خوب است. من امیدوارم در آینده با افزایش نقش بخش خصوصی حجم این بازار افزایش یابد.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: امیدواریم اختیار معاملات و خرید و فروش استقراضی به زودی عملیاتی شود.

محمدی درباره تلاش سازمان بورس برای افزایش شفافیت مالی گفت: بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌های حاضر در بورس مکلف شده‌اند ماهانه میزان فروش خود را افشا کنند و این گام بسیار خوبی برای افزایش شفافیت و حمایت از حقوق سهامدران است.

وی ادامه داد: سامانه زمان‌سنجی فعالیت‌ها و صدور مجوزها راه‌اندازی شده که این سامانه باید به سایر بخش‌ها تسری یابد تا هدف اصلی راه‌اندازی این سامانه که تسهیل فرآیندها بود محقق شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: افزایش شفافیت، استانداردسازی صورت‌های مالی بر اساس IFRS و افزایش امنیت اقتصادی از جمله نظرات مثبت سرمایه‌گذاری خارجی برای اقتصاد ایران است. وقتی اقتصاد جهانی با اقتصاد یک کشور درگیر می‌شود و از بازده آن سهم می‌برد قطعاً امنیت اقتصاد آن کشور افزایش خواهد یافت.

محمدی با اشاره به جداسازی سامانه معاملات فرابورس از بورس در روزهای گذشته گفت: با این اقدام بستر برای تحولات جدید در آینده فراهم شده است.

منبع خبر: ایسنا
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۵:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد