افزایش حجم و ارزش معاملات بانکی ها در بورس

افزایش حجم و ارزش معاملات بانکی ها در بورس
صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفته ای که گذشت بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، ارزش بازار بورس تهران در هفته دوم آبان 1.7 درصد رشد را ثبت کرده است.
حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت 6,636 میلیون سهم و ارزش آن 12,881 میلیارد ریال بود که نسبت به ترتیب 31 و 17 درصد افزایش داشت.
همچنین در هفته گذشته شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.5درصد و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس 0.2درصد افزایش داشت و شاخص فرابورس ایران نیز 1.7 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 1.4درصد و قیمت دلار مبادله‌ای 0.1 درصد و قیمت یورو مبادله‌ای 1.8 درصد رشد کرد.
صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری هم در این مدت بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و 37 درصد از حجم معاملات هفتگی را از آن خود کرد. صنعت خودرو و ساخت قطعات و استخراج کانه‌های فلزی نیز به ترتیب با 9 و 8 درصد حجم معاملات هفتگی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
افزون بر این؛ صنعت استخراج سایر معادن با بازدهی مثبت 9.2 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت استخراج زغال سنگ هم با افت 14.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد.
همچنین در میان شرکت ها در هفته ای که گذشت پتروشیمی فناوران‌‌ با مثبت 23.2 درصد و ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس با منفی 14.3 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.
در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی هم در هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 1.8 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس آلمان (DAX) با افت 2.6 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.
این گزارش می افزاید: قیمت انواع نفت نیز در هفته گذشته با کاهش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 7.8، 6.2 و 8.2 درصد افت کرد و در میان قیمت فلزات اساسی نیز نقره با 5.4 درصد، بیشترین و سرب با منفی 0.7 درصد کمترین بازدهی را داشتند.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد