صندوق‌های طلا در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود

 صندوق‌های طلا در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل بورس کالا با اشاره به حجم مبادلات طلا در کشور خبر از راه‌اندازی صندوق‌های طلا در بورس کالا می‌دهد. حامد سلطانی‌نژاد اظهار کرد: بورس کالا در حال حاضر به سمتی حرکت می‌کند که بازیگران جدیدی را جذب کند.

مدیرعاملبورس کالا می‌گوید باید در ایران به انبارداری به‌عنوان یک فعالیت حرفه‌ای بیشتر توجه شود، چرا که هر انبار می‌تواند نقش یک تالار را داشته باشد. او همچنین با اشاره به حجم مبادلات طلا در کشور خبر از راه‌اندازی صندوق‌های طلا در بورس کالا می‌دهد. حامد سلطانی‌نژاد اظهار کرد: بورس کالا در حال حاضر به سمتی حرکت می‌کند که بازیگران جدیدی را جذب کند.

ما دنبال راه‌اندازی صندوق‌های طلا هستیم، چرا‌که حجم طلایی که در ایران مبادله می‌شود بسیار بالا است. البته رقم دقیقی در این مورد وجود ندارد، ولی حداقل روی سکه طلا که ما آن‌ را رصد می‌کنیم حجم بالای معامله صورت می‌گیرد.وی افزود: این حجم بالای معاملات طلا می‌تواند به علت فرهنگ مردم ما باشد. ما می‌توانیم در فرصت نمایشگاه‌ بورس این صندوق را معرفی کنیم. اکثرا شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها می‌توانند در این حوزه کار کنند.مدیرعامل بورس کالا با اشاره به عدم موفقیت بازارهایی همچون قرارداد آتی شمش طلا و مفتول مس در سال‌های گذشته گفت: خیلی از عدم موفقیت‌های ما در بازارهایی مثل بازار قرارداد آتی شمش طلاو مفتول مس در سال‌های گذشته ناشی از نبود بازیگر بوده است. آن بازیگران زمانی به این بازار ورود پیدا می‌کنند که با بازار آشنا شوند و نمایشگاه می‌تواند یک آشنایی اولیه‌ای برای این فعالان بازار سرمایه به وجود آورد.

منبع خبر: 
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۱:۱۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد