شاخص کل بورس رشد کرد

شاخص کل بورس رشد کرد
معامله گران بورس تهران پس از بازگشت از تعطیلات تقویمی امروز شاهد معاملات متعادل و کم حجم بود بازاری که با نیم نگاهی به بازارهای جهانی و پیشرو شدن گروه فلزات اساسی به دنبال تمرکز بر تک سهم‌هاست.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز تهران دوشنبه اول آذرماه 95 با افزایش 40 واحدی به رقم 79هزار و 319 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 32 واحد افزایش عدد 15 هزار و 991 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 13 واحدی به رقم 88 هزار و 664 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 38 واحدی به عدد 56 هزار و 158 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 29 واحد افزایش عدد 169 هزار و 638 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی روی رقم 833 واحد ایستاد.
براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 25 واحد، ملی صنایع مس ایران با 13 واحد و گروه صنعتی بارز با 9 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام، در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 12 واحد، ایران خودرو با 9 واحد و حفاری شمال با 7 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 108 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 431 میلیون و 218 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 46 هزار و 390 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مواد ویژه لیا، اوراق مشارکت کرج از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان، سیمان ایلام، خوراک دام پارس، مارگارین، سیمان آرتا اردبیل، ماشین‌سازی ارا، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، دشت مرغاب، داروپخش، پتروشیمی ممسنی متوقف شدند.
امروز همچنین سازمان خصوصی‌سازی 60 درصد از سهام پالایش نفت کرمانشاه را به طور یکجا به قیمت پایه هر سهم 22183 ریال روانه میز فروش فرابورس کرده است.
 امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری بهمن نیز اندکی بیش از 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال 8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.
در بازار خرده فروشی سهام نیز سهامدار عمده سرمایه‌گذاری سایپا بیش از 23 میلیون سهم را روی صفر تابلو کد به کد کرد.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام پس از بازگشت از تعطیلات تقویمی شاهد معاملاتی کم حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی بود. بازاری که البته با نیم نگاهی به وضعیت بازارهای جهانی و پیش‌رو شدن گروه فلزات اساسی برای جمع‌آوری سهام معدنی‌ها و فولادی‌ها اقبال نشان می‌دهد.
امروز در گروه لاستیک و پلاستیک نیز با پیشرو شدن گروه صنعتی بارز، این گروه شاهد رنج شدن قیمت‌ها در بالاترین دامنه نوسان قیمتی به جز در نماد (پلاسک) بود.
در نماد «آپرداز» نیز قیمت این سهم همزمان با اقبال خریداران اغلب حقیقی سهام شاهد برگشت از کانال نزولی بود.
در این حال در گروه لبنی‌ها در حالی برخی نمادهای معاملاتی این گروه با تقاضای سفته‌بازی مواجه است که لزوم اصلاح قیمتی باعث افزایش عرضه در مقابل تقاضای سهام شد. امروز گروه معدنی‌ها به رهبری دوقلوهای سنگ آهنی نیز شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی و حقوقی برای جمع آوری سهام در حجم‌های مختلف بود. گروهی که همسو با روند قیمت سهام در گروه معدنی‌ها از محدوده صفر تابلو فراتر نرفت.
امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که به نظر می رسید معامله‌گران آن از تعطیلات تقویمی اویل این هفته هنوز باز نگشته‌اند.

منبع خبر: 
  ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۷:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد