پشتیبانی سه ساله آتوس از سامانه معاملات بورس

 پشتیبانی سه ساله آتوس از سامانه معاملات بورس
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ضمن اشاره به کاهش مشکلات سیستم معاملاتی بورس تهران در پی تفاهم‌نامه سازمان بورس و شرکت آتوس گفت: زمان 6 تا 8 ماهه برای به روز رسانی سامانه معاملاتی بورس ایران در نوع خود بی‌نظیر است.

چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سفر دوم کارشناسان شرکت آتوس به ایران، تفاهم‌نامه به‌روز‌رسانی پایگاه داده‌ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران بین ارکان سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت آتوس امضا شد. مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ضمن اشاره به کاهش مشکلات سیستم معاملاتی بورس تهران در پی تفاهم‌نامه سازمان بورس و شرکت آتوس گفت: زمان 6 تا 8 ماهه برای به روز رسانی سامانه معاملاتی بورس ایران در نوع خود بی‌نظیر است. حسن قالیباف‌اصل همچنین از پشتیبانی سه ساله شرکت فرانسوی آتوس از سامانه معاملاتی بورس ایران خبر داد و گفت: بعد از آنکه آتوس سیستم قبلی را نصب کرده بود، بحث تحریم‌ها مطرح شد و نتوانست در مراحل بعدی این سیستم را پشتیبانی کند ولی در قرارداد جدید متعهد شده است که سه سال از سیستم پشتیبانی کند و در جاهایی که مشکلی وجود داشته باشد آن را برطرف کند.
قالیباف‌اصل افزود: سامانه معاملاتی که تاکنون ما در بازار استفاده کرده‌ایم ورژن 2005 بوده، اما در قراردادی که به تازگی با شرکت آتوس امضا کردیم، ورژن 2015 این سیستم خواهد بود که در مسقط هم فعال است. به گفته مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در سیستم جدید، باگ‌ها و نقص‌های نرم افزاری سیستم قبلی کاملا برطرف شده است و سرعت آن بسیار ارتقا یافته است. وی اظهار کرد: این پروژه، پایداری سامانه معاملات را به دنبال خواهد داشت و داد و ستدها در بورس را تسهیل و تسریع می‌کند. علی صحرایی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران از بازگشت دوباره شرکت فناوری اطلاعات فرانسوی Atos به ایران برای قرار داد بر سر به روزرسانی سامانه‌های معاملاتی بازار سهام خبر داد و گفت: از این پس با به روز رسانی ماژول‌های هسته معاملات همه ایرادهای فنی این سامانه برطرف و به این ترتیب بازار سهام با مشکلات فنی در زمان انجام معاملات رسمی بازار مواجه نخواهد بود.
 

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۵:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد