مهمترين برنامه‌هاي بورس كالا در سال 90

مهمترين برنامه‌هاي بورس كالا در سال 90
رئيس هيئت مديره بورس كالا برنامه‌هاي سال جاري اين شركت را اعلام كرد و گفت: زمان معاملات آتي به منظور هماهنگي با اروپا قرار است تا ساعت 18 ادامه داشته باشد.
محمد رضا شهيدي تبار در گفت‌وگو با خبرنگار اقصادي فارس درباره برنامه‌هاي سال جاري بورس كالا اظهار داشت: در آخرين جلسه هيئت مديره بورس كالا كه 23 اسفند ماه سال گذشته تشكيل شد برنامه‌هاي سال 90 بورس كالا بررسي و اعلام شد.
وي درباره برنامه هاي مهمترين برنامه‌هاي سال ‌90 در بورس كالا گفت: بيمه تجاري در بورس و صندوق پوشش ريسك كارگزاران، الكترونيكي كردن معاملات حراج حضوري، كنترل نرم افزاري اعتبارات كارگزاران و مشتريان، ايجاد ساختار فعاليت بورس بر اساس كارگزار محور براي لينك شدن سيستم كارگزاران با بورس از مهمترين برنامه‌هاي بورس كالا براي سال 90 است.
رئيس هيئت مديره بورس كالا با اشاره به اينكه قرار است در سه ماه ابتدايي سال جاري سهام بورس كالا در فرابورس عرضه و قابل معامله شود، بيان كرد: در اين جلسه ساعات معاملات آتي نيز براي هماهنگي با اروپا تا ساعت 18 ادامه دارد، پيش از اين معاملات تا ساعت 17 معاملات اين بخش انجام مي‌شد.
به گزارش فارس، در حال حاضر معاملات آتي سكه تا ساعت 17 بوده و شمش طلا نيز تا ساعت 18 انجام مي‌شود.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه در سال 89 سيمان و برخي از كالا هاي كشاورزي در بورس كالا پذيرش شده، درباره كمبود عرضه‌ شركت‌هاي سيماني و تشويق آنها به ورود به بورس كالا افزود: شرايط براي شركت‌ها همان شرايطي است كه در قانون وجود دارد ولي مقرراتي كه براي ضمانت‌نامه‌هاي شركت هاي توليد كننده، آسان‌تر و روان تر در نظر گرفته شده است.
شهيدي تبار تأكيد كرد: بايد براي سيماني‌هاي اين مسئله را در نظر گرفت كه چند سال طول كشيد تا اين كالا پذيرش شود و ورود آنها نيز به ترتيب و تك تك است، بنابراين نياز به زمان دارند ولي مشكل خاصي وجود ندارد.
رئيس هيئت مديره بورس كالا در پايان خاطر نشان كرد: ارزش كالا‌هاي مبادله شده در بورس كالا در سال 89 سه درصد نسبت به سال 88افزايش يافته و در بخش كشاورزي نيز ميزان فعاليت اين رينگ 7 برابر شده است و توانسته 9 درصد از حجم معاملات بورس كالا را در سال گذشته به خود اختصاص دهد. 
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۶:۱۲:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد