کاهش قیمت سکه در معاملات بعد از ظهر

کاهش قیمت سکه در معاملات بعد از ظهر
معاملات بعداز ظهر امروز بازار سکه و طلا در تهران نشان می دهد که قیمت انواع سکه کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر به نقل از فعالان بازار سکه ، افزایش توزیع سکه از طرف شعب منتخب عرضه کننده بانک مرکزی موجب شده است قیمت سکه بعداز ظهر امروز نسبت به معاملات صبح 3 تا 9 هزار تومان کاهش یابد.
در آخرین معاملات هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 420 هزار تومان ، نیم سکه 209 هزار تومان و ربع سکه هم 126 هزار تومان فروخته شد.
نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در شعب منتخب بانک ملی 409 هزار تومان بود.
قیمت نیم سکه بهار آزادی 204 هزار تومان و هر قطعه ربع سکه هم 111 هزار تومان است.
سکه طلای بهار آزادی در شعب منتخب بانک ملی هر روز از ساعت 11 تا 13 فروخته می شود.
یکی از فعالان سکه در بازار سبزه میدان می گوید : از بعد از ظهر امروز شاهد مراجعه فروشندگانی هستیم که سکه های خریداری شده از شعب بانک ملی را عرضه می کنند.
وی گفت : افزایش عرضه سکه از طرف بانک مرکزی تعداد فروشنده ها را در بازار افزایش داده است و خریداران با این شرایط با هدف متضرر نشدن از خرید تا حدودی اجتناب می کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در باره بازار سکه گفته است : مردم عادی نباید تحت تاثیر هیجان های بازار قرار گیرند، زیرا شکست خواهند خورد.
حسینی افزود : بانک مرکزی در بازار سکه به صورت مقتدرانه حضور دارد و اگر لازم باشد عرضه را افزایش خواهد داد.
وزیر اقتصاد گفت: شکستن حباب سکه به رفتار خریداران بستگی دارد و با اطلاع رسانی باید از رفتارهای سوداگرانه در بازار سکه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه آنچه دولت می تواند انجام دهد، عرضه وسیع سکه هاست، تصریح کرد: مکانیزم حراج، قیمت ها را تعدیل می‌کند، بانک مرکزی هم عرضه ها را تقویت می کند.
حسینی در باره مناسب بودن مکانیزم بازار سکه این سئوال را مطرح کرد که آیا یک دلال می تواند مدام سکه را گران تر از بازار بخرد و آن را نفروشد؟ اگر مکانیزم حراج مناسب نباشد، با رئیس کل بانک مرکزی مذاکره خواهیم کرد تا این وضع اصلاح شود.
واسطه گری و سفته بازی در بازار سکه موجب شد تا روز شنبه پس از کاهش قیمت سکه ، دوباره قیمت ان افزایش یابد تا جائیکه تا ظهر امروز در کنار حراج بانک کارگشایی و عرضه از طریق بانک های منتخب عرضه کننده سکه ، قیمت ها افزایش یافت.
دو قیمتی شدن سکه در بازار موجب شد از یک طرف صف های طولانی برای دریافت سکه تشکیل شود و از طرف دیگر برای سود بیشتر واسطه ها را به قیمت سازی در بانک کارگشایی وادار کند.
این افراد تلاش می کنند با قیمت های بالا به نوعی قیمت سکه را در معاملات فردای بازار پایه گذاری کنند.
یکی از خریداران که برای شرکت در حراج بانک کارگشایی امده بود درباره قیمت سازی گفت : تعداد اندکی از مشتریان این بانک ظاهرا تعداد قابل توجهی سکه از قبل خریداری می کنند و برای ارزشگذاری بیشتر با افزایش قیمت پیشنهادی تلاش می کنند قیمت های پایه فردا را از این طریق تعیین کنند.
رئیس بانک کارگشایی هم دراین باره گفت : بانک طبق ضوابط حراج هیچ دخالتی در قیمت سکه نمی کند و خریداران قیمت ها را تعیین می کنند و بانک هم موظف است طبق قانون حراج سکه را با بالاترین قیمت عرضه کند. 
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۱:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد