هجوم نياورن مردم براي خريد سکه به بازار

هجوم نياورن مردم براي خريد سکه به بازار
رييس کل بانک مرکزي با تاكيد بر اينكه بازار سكه در كشور كنترل شده است، از مردم خواست كه براي خريد سكه به بازار هجوم نبرند.
رييس کل بانک مرکزي با تاكيد بر اينكه بازار سكه در كشور كنترل شده است، از مردم خواست كه براي خريد سكه به بازار هجوم نبرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود بهمني اظهار كرد: همان‌طور که قبلا وعده داده بوديم آن‌قدر سکه به بازار تزريق کرديم که منجر به در دست گرفتن کنترل اين بازار شده است.
وي ادامه داد: حباب سکه در حال حاضر کاملا از بين رفته است و قيمت‌ها بر اساس بازارهاي جهاني تعيين مي‌شود.
او افزود: ما از مردم مي‌خواهيم براي خريدن سکه به بازار هجوم نياورند؛ چراکه دلالان از اين موقعيت سوءاستفاده مي‌کنند.
رييس کل بانک مرکزي همچنين با اشاره به افزايش قيمت‌هاي جهاني نفت گفت: ذخاير ارزي مان حتما سه رقمي است.
بهمني با بيان اينكه خوشبختانه ذخاير ارزي کشورمان خوب است، ادامه داد: بحثي را که چندي پيش مطرح شد اين بود که حساب ذخيره ارزي موجودي ندارد، اين در حالي است که بر اساس قانون از اول فروردين 89 ديگر قرار نبود وجوهي به اين حساب ريخته شود.
بهمني افزود: فقط مقرر شده بود 20 درصد کل فروش نفت را وارد حساب صندوق توسعه ملي کنيم و در پايان سال هم آنچه مانده بود، 50 درصدش را به حساب اين صندوق واريز کند.
وي گفت: بنابراين حساب اصلي ما حساب صندوق توسعه ملي است که در حال حاضر حدود 15 ميليارد دلار موجودي دارد و اين همان چيزي است که بايد در حساب ذخيره ارزي باشد و حالا در صندوق قرار دارد.
رييس کل بانک مرکزي افزود: اميدواريم با اين روند قيمت نفت که در جهان شاهديم بتوانيم در پايان سال بين 28 تا 30 ميليارد دلار در اين حساب داشته باشيم.
بهمني با بيان اينکه ذخاير ارزي مان حتما سه رقمي است گفت: زماني که عدد سه رقمي شد قيمت نفت 40 تا 60 دلار در هر بشکه بود اين درحالي است که امروز قيمت ها بالاي 100 دلار است.
وي افزود: بنابراين درآمد ما قطعا بالاتر از آن چيزي است که پيش‌بيني مي‌کنيم.
بهمني گفت: اگر در بودجه 80 دلار براي نفت در نظر گرفته شده و مازادش هم بعدها ممکن است حاصل شود و در حساب خزانه موجود خواهد بود، ‌اما تا اين لحظه قيمت بالاتر از اين براورد مي‌شود.
منبع خبر: ايسنا
  ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲:۲:۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد