ماليات بر ارزش افزوده سكه دريافت مي‌شود؟

ماليات بر ارزش افزوده سكه دريافت مي‌شود؟
وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی در حالی بر اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد فروش سکه تاکید کرده‌اند که روز گذشته رییس بانک کارگشایی اضافه شدن هرگونه مبلغی بر قیمت سکه در این خصوص را رد کرد.
وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی در حالی بر اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد فروش سکه تاکید کرده‌اند که روز گذشته رییس بانک کارگشایی اضافه شدن هرگونه مبلغی بر قیمت سکه در این خصوص را رد کرد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در روزهای اخیر اجرایی شدن این قانون را تکذیب کرده بود. وی گفته بود اگر این قانون اجرا شده بود، بايد 17 تا 18 هزار تومان به نرخ سکه اضافه شود، در حالی که چنین نشده است. در عین حال بهمنی رییس‌کل بانک مرکزی دیروز در حاشیه همایش سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی از پرداخت مالیات فروش سکه‌ها به سازمان امور مالیاتی خبر داده است.
دیروز قیمت سکه در شعب بانک ملی نسبت به نرخ روز قبل از آن، تغییري نداشت و به ترتیب سکه بهار آزادی، نیم‌سکه و ربع سکه 418 هزار و 700 تومان ، 208 هزا رو 900 تومان و 121 هزار و 700 تومان فروخته شدند.
در بازار آزاد سکه بهار آزادی و نیم سکه هر یک با 1500 تومان افزایش به ترتیب 421 هزار و 500 تومان و 211 هزار و 500 تومان عرضه شد. ربع سکه با 1000 تومان افزایش تا 125 هزار تومان بالا رفت.
در بازار ارز دیروز یورو بدون تغییر 1675 تومان بود، اما دلار آمریکا 5 تومان ارزان شد و 1180 تومان فروخته شد. دیروز قیمت طلا به 1478 دلار در ساعت 30/18 به وقت تهران رسيد.
خبري از ماليات نيست
در رابطه با ماليات سكه رييس بانك كارگشايي گفت: در زير فاكتورهاي حراج سكه در بانك كارگشايي چيزي به نام 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده اضافه نشده است.
علي عادلي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه آيا در حراج سكه در بانك كارگشايي 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده اعمال مي‌شود؟ اظهار داشت: ما چيزي زيرفاكتور اضافه نمي‌كنيم البته ممكن است در خود قيمتي كه بانك مركزي به ما مي‌دهد لحاظ شده باشد، اما ما اطلاعي نداريم.
وي ادامه داد: به فاكتورهاي فروش و حراج سكه در بانك كارگشايي چيزي به نام 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده اضافه نشده است و اصلا دستورالعملي مبني بر اعمال اين 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده به ما ابلاغ نشده است.
وي در پاسخ به اينكه آيا حراج سكه در حال حاضر هر روز صورت مي‌گيرد؟ گفت: حراج سكه روزانه است و قيمت سكه بهار آزادي در روز دوشنبه در بانك كارگشايي 418 هزار تومان، نيم سكه بهار آزادي 209 هزار تومان و ربع سكه بهار آزادي 125 هزار تومان بود.
قيمت پايه ربع 108 بود، اما 125 هزار معامله شد
وي تاكيد كرد: قيمت پايه ربع سكه بهار آزادي روز دوشنبه در ابتدا 108 هزار تومان بود اما تا 124 هزار و 125 هزار تومان معامله شد.
عادلي در پاسخ به اين سوال كه چرا قيمت ربع سكه كه قيمت پايه آن 108 هزار تومان بود تا اين حد بالا معامله شد؟ افزود: قيمتي كه بانك مركزي به بانك ملي براي ربع سكه بهار آزادي ارائه مي‌كند 121 هزار تا 122 هزار تومان است كه با 3 هزار تا 4 هزار تومان بالاتر در بازار معامله مي‌شود.
به گفته وي، قيمت‌هاي سكه در بانك كارگشايي تا حدودي نزديك به قيمت‌هاي بازار سكه است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۶:۷:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد