پراید ارزآورترین خودرو صادراتی ایران

پراید ارزآورترین خودرو صادراتی ایران
معاون صادرات و بین الملل گروه خودروسازی سایپا : صادرات پراید تاکنون حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارزاوری داشته شده است.

محسن جوان با بیان اینکه صادرات فعالیتی بسیار سخت اما با نتایج شیرین است ، افزود : صادرات جهانی خودرو در سال 2015 با توجه به ظرفیت کلان اقتصاد دنیا رشدی کمتر از 1 درصد داشته و این رشد در سال 2016 هم مشابه رشد سال قبل است .
وی گفت : البته بررسی های اماری نشان می دهد برعکس کشورهای درحال توسعه که فروش خودرو با افول و نزول مواجه بوده ، فروش خودرو در کشورهای پیشرفته و
اروپایی رشد داشته است.
جوان با اشاره به شدید بودن اثار تحریم بر صنعت خودرو در سالهای اخیر افزود : کشورهای هدف صادراتی را براساس بودجه مشتریان انتخاب کردیم و روند صادرات ما سیر صعودی داشت اما با اعمال تحریم ها و مشکلاتی که در نقل و انتقال پول و مسائل بانکی ایجاد شد این روند هم کند شد.
وی گفت : در سال 91 حدود 12 درصد از تولیدات سایپا صادر شد ولی امروز حدود 5 درصد از صادرات ما کاسته شده که علت ان وابستگی بازارهای صادراتی ما به اقتصاد نفتی کشورهای هدف مثل ونزوئلا ، مصر و عراق وابسته بوده و بخشی هم به خاطر حوادث و بحرانها در کشورهایی مثل سوریه متوقف شده است.
جوان افزود : بخشی از روند نزولی صادرات محصولات ما ناشی از ایجاد سایت های تولید خودرو در دیگر کشورها مثل عراق و الجزایر بوده است.
وی با انتقاد از روند پرداخت مشوق های صادراتی گفت : باتوجه به مشکلات موجود در پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی ، ما در 11 سال اخیر موفق به دریافت حتی ریالی از این مشوق ها نشده ایم.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۲:۵۳ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد