راه‌اندازی ابزار اختیار معامله سکه طلا از امروز

راه‌اندازی ابزار اختیار معامله سکه طلا از امروز
مدیرعامل بورس کالا از راه‌اندازی اختیار معامله سکه از امروز چهارشنبه خبر داد و گفت: فعالیت رسمی آپشن سکه از روز یکشنبه آینده خواهد بود.

حامد سلطانی‌نژاد اظهار داشت: نخستین‌بار معاملات آپشن تحت‌عنوان «اختیار معامله» روی قرارداد تحویل سکه در سررسید دی‌ماه 95 با اهرم 10درصدی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه بورس‌کالا این است که بعد از آشنایی معامله‌گران با این ابزار، امکان معاملات آنلاین آپشن را هم فراهم کند، گفت: معاملات آپشن کارکردهای مختلفی دارد از جمله اینکه می‌تواند در مورد سایر کالا‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال می‌تواند به سیاست‌های کنترل بازار از سوی دولت کمک کند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در بازار معاملات آپشن، فعلا اوراق «اختیار خرید» عرضه می‌شود، در مورد نحوه انجام این معاملات توضیح داد: براساس معاملات اختیار خرید، شخص از این اختیار برخوردار است که یک دارایی را براساس موعد سررسید در آینده به قیمتی که امروز تعیین شده است ، بخرد یا منصرف شود.
وی افزود: به‌طور مثال، فردی می‌تواند از اختیار خرید یک سکه طلا برای تحویل در دی‌ماه به قیمت یک میلیون و 150هزار تومان برخوردار شود یا اینکه از خرید آن در موعد سررسید صرف‌نظر کند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴:۵۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد