اقبال خودرویی‌ها در آخرین روز معاملات این هفته بورس

اقبال خودرویی‌ها در آخرین روز معاملات این هفته بورس
در روز پایانی معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته گروه خودرو شاهد رشد قابل توجهی بود به‌طوری که اکثر نمادهای این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی شد. همچنین شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس امروز به عدد ۸۰ هزار و ۶۸۳ واحدی رسید.

امروز چهارشنبه دماسنج بازار سرمایه ۵۷.۵۷ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۶۸۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۵۱.۷ واحد افت رقم ۱۵ هزار و ۹۶۹ واحدی را تجربه کرد.

اما شاخص آزاد شناور ۵۶ واحد بالا رفت و به عدد ۸۹ هزار و ۴۶۹ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار اول ۱۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۵۷ هزار و ۴۸۹ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار دوم ۴۰۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۷۰ هزار و ۴۷۴ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد ایران‌ خودرو با ۴۲ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد بیش از ۷۴ درصد از فروش‌ها متعلق به سهامداران حقیقی بود به‌طوری که ۴۰ میلیون و ۴۵۵ سهم توسط این سهامداران عرضه شد و از مجموع کل عرضه‌ها ۲۷ میلیون و ۹۵۳ هزار سهم توسط حقوقی‌ها خریداری شد.

همچنین نماد پالایشگاه نفت اصفهان با ۳۷ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در افت دماسنج بازار سرمایه امروز داشت که ۱۰۰ درصد عرضه‌ها در این نماد مربوط به سهامداران حقیقی بود همچنین بیش از ۹۷ درصد از خریدها را نیز سهامداران حقیقی انجام داده‌اند و حقوقی‌ها ۲.۲ درصد خریدها که معادل ۱۰۰ هزار سهم می‌شود را به خود اختصاص دادند.  

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۴۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۶۵ میلیون و ۳۱۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۸ هزار و ۴۳۲ نوبت دادوستد بود.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی اکثر نمادها شاهد کاهش قیمت پایانی بودند. در این گروه ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار سهم به ارزش پنج میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این امروز گروه خودرو ساخت قطعات شاهد افزایش قیمت پایانی در اکثر نمادهای گروه بود و نوسانگیران بازار سهام امروز توانستند شرایط مساعدی را در این گروه تجربه کرده و سود قیمتی خوبی را کسب کند. در این گروه ۱۰۸ میلیون و ۹۲۱ هزار سهم به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد تومان در ۹۶۲۷ نوبت دادوستد شد.

در آخرین روز معاملات این هفته در نماد شرکت‌های پتروشیمی مبین، فولاد خوزستان، ملی صنایع مس ایران، ایران ترانسفو، پتروشیمی فناوران، سرمایه‌گذاری آتی دماوند، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تبریز، شرکت ارتباط سیار ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، بانک خاورمیانه، گروه صنعتی ملی، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان، سرمایه‌گذاری بهمن و پاکسان شاهد معاملات درون گروهی بودیم به‌ طوری که به عنوان نمونه در نماد پتروشیمی مبین بیش از ۳۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد و این موضوع باعث شد که این معامله جزو بیشترین ارزش و حجم معاملات قرار گیرد.

آیفکس نیز امروز ۲.۱ واحد افت کرد و به رقم ۸۶۵.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۲۸۳ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد و حجم معاملات به رقم ۲۳۱ میلیون و ۸۳۸ هزار سهم و اوراق مالی رسید. در معاملات امروز فرابورس نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب و سهامی ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تاثیر را در نوسانات آیفکس داشته‌اند.

منبع خبر: ایسنا
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد