قیمت طلا مديون دلار

قیمت طلا مديون دلار
دلار دیروز با پیشروی بیشتر در کانال سه‌هزارو ٩٠٠ تومان جایگاه خود را در این سطح قیمتی بیشتر تثبیت کرد.

دلار دیروز خود را به سه‌هزار و ٩٤٠ تومان رساند و در آخر وقت معاملات تا سه‌‌هزارو ٩٣٢ تومان هم افت کرد اما نسبت به آخر وقت بازار روز سه‌شنبه همچنان مسیر صعودی را طی می‌کند. بازار طلا هم صعودی بود. این بازار بخشی از افزایش قیمت دیروز را مدیون قیمت دلار در ایران است. در بازارهای بین‌المللی قیمت طلا به نسبت روز سه‌شنبه  اندکی افزایش یافته که این نیز می‌تواند اثرگذار در جهش قیمت طلا در بازار داخلی باشد.
طلا بعد از اعلام نتیجه فدرال رزرو آمریکا، متأثر از سه عامل خواهد بود. به نقل از کیتکو، مؤسسه سرمایه‌گذاری یوبی‌اس سوئیس اعلام کرد: تقاضای طلای چین در ماه‌های آینده با افزایش روبه‌رو خواهد شد و این عامل می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در سال ٢٠١٧ میلادی داشته باشد. چشم‌انداز ارزش یوان چین در ماه‌های آینده تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت و تقاضای طلا در بازار این کشور خواهد داشت.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بارها از سیاست‌های ارزی و تجاری چین انتقاد و پکن را به دست‌کاری در نرخ ارز متهم کرده است.
بی‌ثباتی اوضاع اقتصادی و نوسانات ارزی چین می‌تواند عامل مهمی در تقاضای طلا در بازار این کشور باشد. اگر روند نزولی قیمت طلا در ماه‌های آینده ادامه یابد، تقاضای فیزیکی در بازار چین با رشد چشمگیری روبه‌رو خواهد شد.
مؤسسه کامرزبانک آلمان نیز در تحلیلی اعلام کرد که تقاضای طلای هند ماه گذشته با افزایش روبه‌رو شده ولی تقاضای طلای این کشور از ابتدای امسال تاکنون با افت شدیدی روبه‌رو شده و به پایین‌ترین سطح در هفت سال اخیر رسیده است.
تحلیلگران این مؤسسه بر این باورند که تقاضای طلای هند در کوتاه‌مدت با افزایش چندانی روبه‌رو نخواهد شد مگر آنکه دولت دهلی نو سیاست‌های مربوط به واردات طلا را تغییر دهد.
آمارهای وزارت دارایی هند نشان می‌دهد واردات طلای این کشور در ماه نوامبر به ١١١ تن رسیده که این بالاترین رقم در سال ٢٠١٦ میلادی بوده است. واردات طلای هند در ١١ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ٤٣ درصد افت داشته است.
مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری میتسوبیشی نیز اعلام کرد نرخ بهره واقعی، عامل اصلی نوسانات اونس طلا در سال ٢٠١٧ میلادی خواهد بود.

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۸:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد