ورود نخستین صندوق جسورانه به بازار سرمایه در بخش سلامت

ورود نخستین صندوق جسورانه به بازار سرمایه در بخش سلامت
نخستین صندوق جسورانه کشور با هدف حمایت و تامین مالی از شرکت های دانش بنیان در فرابورس پذیرش می شود.

«مهدی علم الهدی» معاون پذیرش و ناشران فرابورس امروز(دوشنبه) در نشست خبری عرضه نخستین صندوق جسورانه گفت: مجوز صندوق «رویش لوتوس» بعنوان نخستین صندوق جسورانه صادر شده است.
وی افزود: پنج صندوق دیگر نیز مجوز تاسیس گرفته اند که در آینده نزدیک، پذیره نویسی خواهند شد؛ چند درخواست دیگر نیز در حال بررسی است.
علم الهدی با بیان اینکه صندوق های جسورانه به رشد و اعتلای دانش در کشور کمک می کند، گفت: پس از راه اندازی بازار دارایی های فکری، نیاز بود تا نهادهایی مشخص، در شرکت های نوظهور سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: پیش از این به صورت پراکنده و از طریق دانشگاه ها، در بخش های جدید و نوظهور سرمایه گذاری می شد اما ساختار منسجمی در این باره وجود نداشت.
معاون پذیرش و ناشران فرابورس ادامه داد: بر این اساس، با درخواست فعالان این بخش، قرار شد ساختار صندوق های جسورانه شکل بگیرد.
وی به به ارزش مالی بازار صندوق های جسورانه اشاره کرد و گفت: در سال 2005 بیش از 128 میلیارد دلار در دنیا برای صندوق های جسورانه سرمایه گذاری شده است.
صندوق رویش لوتوس با مشارکت پژوهشگاه رویان، بنیاد برکت، گروه سرمایه گذاری پارسیان و تامین سرمایه لوتوس پارسیان تاسیس شده که هدف اصلی آن فعالیت در بخش سلامت با رویکرد زیست محیطی و و سلول درمانی است که تا پایان هفته جاری پذیره نویسی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یک مدل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک با ظرفیت رشد بلندمدت است؛ البته این نوع سرمایه‌گذاری منبع مهمی برای اه‌اندازی کسب‌و‌کارهایی است که کوچک‌تر از آن هستند که دسترسی مناسب به بازار سرمایه یا بانک‌ها داشته باشند و از ریسک بالا و به‌تبع بازدهی مورد انتظار بالایی برای سرمایه‌گذار برخوردارند.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد