سکه 508 هزار تومان هم فروخته شد

سکه 508 هزار تومان هم فروخته شد
قیمت سکه در بازار آتی در شرایطی با رشد نزدیک به 14 هزار تومان روبه‌رو شد که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی رکورد شکست و به بالای یک هزار و 600 دلار رسيد.
مشکلات مربوط به اقتصاد ایالات‌متحده و بدهی دولت‌های اروپایی باعث شده داد و ستد طلا با شکستن رکورد تازه، به سطح جدیدی برسد. به گفته فعالان، نگرانی از وضعیت موجود و آینده کوتاه مدت روند مبادلاتی طلا را با افزایش قیمت مواجه کرده است، اما مبادلات روز گذشته سکه تحویل تیرماه بین محدوده 433 هزار تومان تا 438 هزار تومان انجام شد.
همچنین مبادلات سکه شهریورماه با رشد بالای 11 هزار تومان در محدوده قیمتی 451 هزار تومان تا 463 هزار تومان در نوسان بود. قیمت سکه تحویلی آبان‌ماه بین 475 هزار تومان تا 488 هزار تومان بود، این در حالی است که بیشترین افزایش قیمت نیز برای این قرارداد معاملاتی ثبت شد. برای سکه‌های مبادلاتی دی‌ماه نیز قیمت‌ها در محدوده 496 هزار تومان تا 508 هزار تومان قرار گرفت. یکی از کارشناسان بازار آتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره اوضاع اقتصادی حال حاضر جهان اظهار کرد: رشد اقتصادي آمريكا به دليل عدم اعتماد سرمايه‌گذاران خارجي منفي شده، زیرا مدل اقتصادي اين كشور بر اساس اقتصاد سرمايه‌گذاري است. وي پيش‌بيني كرد با توجه به عدم افزايش نرخ بهره تا پايان سال 2012 دولت آمريكا بايد براي حل مشكلات اقتصادي و بدهي‌هاي خود از شركت‌هاي سرمايه‌گذاري بزرگ كمك بگيرد كه اين شركت‌ها نيز به دليل كمك‌هاي قبلي بعيد است كاري انجام دهند.
معامله‌گر بورس كالا درباره وضعيت طلا در بلند‌مدت افزود: حجم بدهي‌ كشورهاي اروپايي و آمريكايي، كاهش رشد اقتصادي، افزايش بيكاري و تورم نشان مي دهد كه در آينده رقمي را از قيمت طلا شاهد خواهيم بود كه صفر‌هاي آن زياد است و البته اين رشد قيمتي تا سال 2015 ادامه خواهد داشت. وي با اشاره به اينكه اخباري كه در خصوص خريد سلاح از سوي عربستان منتشر مي‌شود در همين رابطه است، ادامه داد: اين وضعيت در قيمت نفت نيز مؤثر بوده و به نظر مي‌رسد مجددا نفت قيمت‌هاي بالايی را تجربه كند.


منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۰:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد