معرفی کلکسیون طلا و جواهر انگشتر هفت گناه کبیره + عکس | زر

معرفی کلکسیون طلا و جواهر انگشتر هفت گناه کبیره + عکس | زر
هفت گناه کبیره چیست؟ در این مقاله به معرفی یک کلکسیون طلا و جواهر با نام طلا و جواهرات گناه کبیره می پردازیم. کلکسیون نامبرده شامل 7 انگشتر طلا و جواهر با نمادهای هفت گناه کبیره می باشد.

کلکسیون طلا و جواهراتهفت گناه کبیره استفان وبستر Stephen Webster شامل ۷ مدل انگشتر طلای زنانه و جواهر است که هر یک از آنها نماد یکی از هفت گناه کبیره می‌باشد.

هفت گناه کبیره - مدل انگشتر

گناه کبیره چیست؟

اوایل عصر مسیحیت، راهبی یونانی به نام اواگریو دُ پونتو فهرستی از هشت گناه کبیره ارائه داد تا تمایلات منفی اصلی انسان را تعریف کند. ارتکاب هرکدام از این گناهان، می‌توانست انسان را به جهنم محکوم کند.

پاپ گرگوری اولین تغییرات را در قرن شانزدهم در فهرست گناهان کبیره داد و فهرستی هفت‌گانه و رسمی از این گناهان منتشر کرد. در فهرست او، «اندوه» دیگر گناه محسوب نمی‌شد و جایش را به «تنبلی» داد.

هفت گناه کبیره چیست؟

هفت گناه کبیره از موضوعات موردعلاقه در وعظ و خطابه‌ها، نمایشنامه‌های اخلاقی و هنر اروپای قرون وسطا بوده است. گناهان کبیره عبارت‌اند از:

تکبر Pride، طمع‌کاری Greed، شهوت Lust، حسادت Envy، خشم Wrath، شکم‌پرستی Gluttony و تنبلی Sloth

ایده‌ی کلکسیون استفان وبستر و نگاهی به دنیای سمبل نگاری

استفان وبستر از نام‌های سرشناس دنیای جواهرسازی است که با نقطه عطف نگرش عمیق به طیف متنوعی از سمبل‌های فرهنگ فولکلور پا به دنیای مد گذاشته است. شخصیت کاریزماتیک و نگاه درخشان استفان وبستر، به‌سرعت داستان‌های افسانه‌ای و نمادین را یادآور می‌شود.

شما می‌توانید نمونه‌هایی از دیگر کلکسیون‌های خاص که در قالب آویز، انگشتر و یا نیم ست، از طرف این برند طراحی‌شده‌اند را مشاهده کنید که همگی تمرکز ویژه‌ای بر طراحی پیچیده و نمادین دارند. بااین‌حال کلکسیون طلا هفت گناه کبیره همچنان محبوب‌ترین و معروف‌ترین ایده‌ی این برند جواهرسازی است. در زیر به معرفی مدل‌ها و معانی انگشتر هفت گناه می پردازیم:

- انگشتر طمع‌کاری هفت گناه کبیره Greed

 انگشتر طمع‌کاری هفت گناه کبیره

 انگشتر طمع‌کاری هفت گناه کبیره، یک انگشتر الماس زنانه طلا و جواهر بوده که نماد حرص و آز و طمع‌کاری می‌باشد، این انگشتر طلا شامل سکه‌های طلایی است که بر روی هم قرار گرفته‌اند و در بالاترین نقطه به یک الماس درخشان ختم می‌شوند که نمادی از حرص و آز یک شخص طمع‌کار می‌باشد.

- انگشتر تنبلی هفت گناه کبیره Sloth

انگشتر تنبلی هفت گناه کبیره

انگشتر تنبلی هفت گناه کبیره ، انگشتر آکوامارین طلا و جواهر زنانه بوده که برای نمایش کاهلی و تنبلی است در این انگشتر نگین آکوامارین طلا را بر روی کوسن مخملی قرمز به‌عنوان نمادی از تنبلی در این انگشتر قرار داده شده است.

- انگشتر شهوت هفت گناه کبیره Lust

انگشتر شهوت هفت گناه کبیره

در انگشتر شهوت هفت گناه کبیره، انگشتر یاقوت کبود زنانه با طلای سفید بوده که در آن پاهایی با جوراب‌های ساق بلند که با بازوانی درهم‌پیچیده شده‌اند که نشانگر حیله‌گری در انگشتر شهوت می‌باشد.

- انگشتر حسادت هفت گناه کبیره Envy

انگشتر حسادت هفت گناه کبیره

انگشتر حسادت هفت گناه کبیره، نماد حسادت می‌باشد که این انگشتر شامل هیولایی چشم سبز است که زیر سری از سنگ زبرجد کمین کرده است.

- انگشتر تکبر هفت گناه کبیره Pride

انگشتر تکبر هفت گناه کبیره

انگشتر تکبر هفت گناه کبیره انگشتر طلا و جواهر زنانه ای با نگین زیبای تانزانیت و برلیان بود، تکبر و غرور را با یک سنگ تانزانیت بنفش درحالی‌که با تعدادی از پرهای طاووس احاطه شده، نشان می‌دهد، طاووس نمادی از تکبر و غرور در این انگشتر می‌باشد.

- انگشتر شکم‌پرستی هفت گناه کبیره Gluttony

انگشتر شکم‌پرستی هفت گناه کبیره

انگشتر شکم‌پرستی هفت گناه کبیره، شکم‌پرستی را شامل لب‌هایی پوشیده شده از جواهر قرمزرنگ با دندان‌های سفید براق آماده برای بلعیدن هر چیز خوردنی نشان می‌دهد.

- انگشتر خشم هفت گناه کبیره Wrath

انگشتر خشم هفت گناه کبیره

در انگشتر خشم هفت گناه کبیره، برای نمایش خشم، دستان زنی را نشان می‌دهد که جامی پر از زهر را در خود جای داده است که این انگشتر زیبای طلای زنانه در زمره انگشتر یاقوت قرمز زنانه می باشد.

وبستر در تفسیر این انگشترها می‌گوید: در قرن بیست و یکم هفت گناه کبیره وجود دارد که مجازات مرگ ندارد و درحالی‌که همه می‌دانند که نتیجه این گناهان چیست.

عناصر بصری به‌کاررفته در طراحی کلکسیون هفت گناه کبیره

استفان وبستر اغلب محصولاتی برای مد پانک راک و هیپی در نظر گرفته است و این ویژگی‌ها را می‌توان در طراحی کلکسیون نمادهای هفت گناه کبیره نیز مشاهده کرد. فرم تیغ یا خار مانند طلا و دربند گرفتن سنگ‌های قیمتی به شیوه‌ای آوانگارد، ایده‌ای بسیار تکراری و رایج در طراحی محصولات این برند است.

سنگ قیمتی رایج در جواهرات این برند نیز لاجورد، مالاکیت و چشم ببر است بااین‌حال در این کلکسیون شاهد نمونه‌های متنوعی از سنگ قیمتی هستیم که بیان معناشناسی انگشترها را به دوش می‌کشند. هفت گناه کبیره چه هستند؟ آن‌ها لزوماً به ایده‌ی هفت گناه در سنت مسیحی نمی‌پردازند بلکه به جنبه‌ی روان‌شناختی و تصویری که در ناخودآگاه ما ایجاد کرده‌اند توجه دارند.

آن‌ها تنها گناه نیستند، بلکه اشتباهاتی مرگبار را یادآور می‌شوند

در توصیف ویژگی‌های این کلکسیون به‌اصطلاح هفت گناه مرگبار نیز اشاره می‌شود و این به معنای حالت ویروسی و افراطی هر یک است که فرد با دچار شدن به آن، روح خود را در معرض تاراج قرار می‌دهد. بااین‌حال عجیب نیست که این جواهرات تا این اندازه زیبا و دوست‌داشتنی نیز جلوه می‌کنند چراکه این ویروس‌های کشنده اغلب با ظاهری زیبا در زندگی روزمره‌ی ما ظاهر می‌شوند.

وبستر به دلیل ایده‌های ناب خود تبدیل به یک جواهرساز تحسین‌شده در سطح بین‌الملل شده است که ایده‌های او در دنیای فیلم و سینما نیز خریداران خاص خود را دارد. ایده‌ی این مجموعه‌ی نماد هفت گناه کبیره نیز به دست او خلق‌شده و به طرز شگفت‌انگیزی، یکی از قدیمی‌ترین و تاریک‌ترین آموزه‌های مسیحی، یعنی هفت گناه مرگبار را به تصویر می‌کشند. قیمت محصولات این کلکسیون بسته به سنگ و ارزش طراحی، قیمتی بین ۱۵ هزار پوند تا ۹۸ هزار پوند را شامل می‌شود.

محبوب‌ترین قطعه‌ی کلکسیون از دید منتقدین کدام است؟

انگشتر خشم را می‌توان محبوب‌ترین جواهر این کلکسیون برشمرد. طراحی بسیار موجز و گیرا و درخشش وسوسه‌کننده‌ی یاقوت سرخ و گارنت قرمز در این انگشتر، آن را بسیار اسرارآمیز جلوه می‌دهد. همچنین رنگ‌بندی و هاله‌های گارنت قرمز، با شفافیت و ظاهر زیبا، طیف‌هایی از رنگ سیاه را به نمایش می‌گذارد که حالتی از رمز و راز و دوست‌داشتنی بودن را به همراه دارد درحالی‌که به‌عنوان جام زهر در این انگشتر قرار گرفته و مرگی سریع‌تر را نسبت به دیگر نمادها به یاد می‌آورد. مرگی که درعین‌حال بسیار وسوسه‌کننده و زیباست.

نمونه‌ی گردن‌آویز هفت گناه کبیره از طلا و نقره

کلکسیون انگشترهای طلای 18 عیار آقای وبستر تعداد محدودی داشت و به علت هزینه‌ی تمام‌شده، اغلب افراد علاقه‌مند توانایی تهیه‌ی این نمونه‌ها را نداشتند. پس آقای وبستر یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲، مجموعه‌ای از آویزهای نقره را که بسیاری از عناصر بصری خود را از مجموعه‌ی انگشترها وام گرفته بودند به بازار عرضه کرد. قیمت اقتصادی این کلکسیون اجازه می‌داد که طیف بیشتری از طرف‌داران محصولات وبستر بتوانند در مورد خرید این جواهرات سمبلیک اقدام کنند.

هفت گناه کبیره - مدل گردنبند و آویز

وجه تحسین‌برانگیز این نمادپردازی این است که گناهان از زاویه‌ی اغواکننده و سرگرم‌کننده‌شان ترسیم‌شده‌اند. در این مجموعه، حسادت به‌صورت هیولای چشم سبزی طراحی‌شده است که در یک دشت سبز و خرم، منتظر شکار خود است.

در این مجموعه نیز خشم طراحی جذاب و خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته کمابیش معادل نمونه‌های انگشتری هستند و چارت رنگ در طراحی این آویزها نیز حفظ‌شده است بااین‌حال، به لحاظ آناتومیکی شاهد ایده‌هایی پیچیده و متفاوت‌تر هستیم.

نظر وبستر در مورد کلکسیون گناهان کبیره؛ حقیقتاً هفت گناه کبیره چیست؟

این جواهرساز زیرک می‌گوید: در چهارچوب و دنیای قرن بیست و یکم، هفت گناه کبیرهاعمالی قابل‌تحسین نیستند، اما لزوماً برای انجام آن‌ها مجازات اعدام نیز در نظر گرفته نمی‌شود. این در حالی است که انسان‌ها به‌خوبی می‌دانند که هر گناه کبیره توصیف‌کننده‌ی چیست و حس عذاب وجدان یا اشتباه بودن عمل را به‌راحتی در کنار اسم این گناهان احساس می‌کنند.

وبستر به نحوی به این موضوع اشاره می‌کند که وجدان فردی ما در حال مجازات ما به‌خاطر اشتباهاتی است که آگاهانه مرتکب می‌شویم و مانند گذشته منتظر رفتن به جهنم و مجازات شدن توسط شیطان نیستیم. فرهنگ عمومی، خود ما را به مرحله‌ای رسانده که قادر به شناخت اشتباهات خود هستیم.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۵:۴۰ بعد از ظهر
نظرات (10)

زهره وکیلی  ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۹:۱۵:۲۱ قبل از ظهر

بهترین و زیباترین انگشترهایی بود که در عمر خود دیده ام به حدی زیبا طراحی شده بود که بدون سر فصل هر کدام به تنهایی صفت مربوط به خود را بیان می کردند طراحی بی نظیری دارند مخصوصاٌ حسادت که صحبت ها دارد . زیبا بود

رها  ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۱:۵۷ قبل از ظهر

واقعا عالی بود اوج یک هنرخلاق

هستی  ۲ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۳:۴۱ بعد از ظهر

خیلی زیبا هستن و هنرمند خیلی خلاقی بوده که تونسته اینها رو خلق کنه

مهدي  ۵ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۷:۱۳:۵۸ بعد از ظهر

سلام فوق العاده بود طراحي اش حرف نداشت من كه كيف كردم

نازی  ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۶:۵۲:۴۹ قبل از ظهر

گناه به این زیبایی و دلربائی! خیلی خیلی قشنگه

parvaneh moghtaderi  ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۸:۲۴ بعد از ظهر

بینظیر

خسرو عسگری  ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۹:۷ قبل از ظهر

من عاشق طرح خشم هستم البته همگی زیباست ولی خشم متفاوت هست

ميلاد جواهري  ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۹:۱۰ بعد از ظهر

واقعا بي نظير و فوق العاده هستن...آدم واقعا لذت ميبره وقتي نگاهشون ميكنه...هر كدوم واسه خودش دنيايي از خلاقيت و زيبايي هست.

نفس  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۶:۳۹:۵۹ قبل از ظهر

طرح های بسیار فوق العاده و زیرکانه ای است و طراح آن بسیار وق هنری به خرج داره

علی  ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۶:۰ بعد از ظهر

باسلام فوق العاده بود

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد