افزايش 42 هزار توماني سكه در 4 روز

افزايش 42 هزار توماني سكه در 4 روز
قيمت طلا در روز پنجشنبه به ركورد جديد هزار و 816 دلار رسيد ولي با توجه به كاهش التهابات شوك اقتصادي، قيمت طلا كاهش پيدا كرد و در حال حاضر هر اونس طلا هزار و 756 دلار است.
قيمت طلا در روز پنجشنبه به ركورد جديد هزار و 816 دلار رسيد ولي با توجه به كاهش التهابات شوك اقتصادي، قيمت طلا كاهش پيدا كرد و در حال حاضر هر اونس طلا هزار و 756 دلار است.
رييس اتحاديه طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف در اين باره اظهار كرد: پيش‌بيني مي شود وضعيت طلا در چند روز آينده بر همين محور بماند تا تكليف كاهش شاخص‌ها در سهام كه اتفاق افتاده مشخص شود و بورس بتواند خود وضعيت خود را سر و سامان دهد.
محمد كشتي آراي در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: پيش‌بيني مي‌شود از روند صعودي قيمت طلا كاسته شود اما اين تحليل براي دوـسه روز آينده صادق است.
وي تاكيد كرد: در ماه آينده وضعيت طلا صعودي است چرا كه بحران اروپا همچنان پابرجاست و فرانسه هم دچار افت شاخص سهام و افت اقتصادي شده است.
به گزارش ايسنا، در حدود يك ماه گذشته با وجود نوسان قيمت نه چندان شديد طلا در جهان، در كنار عرضه مناسب ارز در بازار داخلي ايران، قيمت طلا در ايران گام به گام پيش مي رفت اما از روز هفدهم مردادماه با وجود بحران اقتصادي در امريكا و اروپا و عرضه كم ارز در بازار داخلي توسط بانك مركزي شاهد جهش نرخ طلا و ركورد قيمت اين فلز كمياب در جهان و ايران هستيم.
گرچه با شروع ماه مبارك رمضان انتظار مي‌رفت كه بازار طلا آرام باشد و حتي كاهش قيمت صورت گيرد، وضعيت جهاني طلا و شرايط عرضه داخلي ارز مشتريان و تاجران را شوكه كرد. به طور معمول هنگامي كه نرخ طلا در جهان افزايش پيدا مي كند، ارزش دلار نيز كاسته مي شود اما در ايران همچنان تقاضاي خريد بيش از عرضه است كه پخش ميزان كم ارز در بازار داخلي به افزايش قيمت طلا در ايران كمك افزون‌ كرده است چرا كه طلا در بازار جهاني با دلار مبادله مي شود.
از طرفي شاهديم كه در پي رشد چشمگير نرخ طلا، بازار سردرگم و آشفته شده و از ميزان خريد و فروش كاسته شد و از سوي ديگر چند نرخي شدن طلا در كنار دو نرخي بودن دلار چشم قابل توجه است.
روز شانزدهم مردادماه قيمت سكه اعلام شده از سوي اتحاديه طلا و جواهر در طرح قديم 454 هزار تومان، سكه طرح جديد 443 هزار تومان، نيم سكه 221 هزار و 500 تومان، ربع سكه 123 هزار و 700 تومان، سكه‌هاي گرمي 72 هزار و 500 تومان و يك گرم طلاي 18 عيار 45 هزار و 293 تومان بود در حالي كه پس از چهار روز اين قيمت‌ها به شكل زير تغيير كرد؛ سكه طرح قديم 495 هزار تومان، سكه طرح جديد 485 هزار تومان، نيم سكه 243 هزار تومان، ربع سكه 133 هزار تومان، سكه‌هاي گرمي 77 هزار تومان و يك گرم طلاي 18 عيار 45 هزار و 293 تومان.
قيمت سكه در اين چهار روز 42 هزار تومان جهش و هر گرم طلاي 18 عيار نيز حدود پنج هزار تومان افزايش قيمت داشته است. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴:۵۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد