فراهم شدن امکان به کارگیری ابزارهای مالی جدید در بورس

فراهم شدن امکان به کارگیری ابزارهای مالی جدید در بورس
با افتتاح مرکز مطالعات کاربردی مالی اسلامی در استان قم، از طریق برگزاری جلسات و نشستهای تخصصی با صاحبنظران و با هدف مطالعه و بررسی ابزارهای مالی از دیدگاه فقهی و شرعی، امکان به کارگیری ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه فراهم شد.

مرکز مطالعات کاربردی مالی اسلامی با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و هیات همراه، اعضای کمیته فقهی، اساتید مطرح حوزه و دانشگاه و صاحبنظران مالی اسلامی و اقتصاد اسلامی در استان قم افتتاح شد.
بر اساس این گزارش؛ این مرکز از طریق برگزاری جلسات و نشست های تخصصی با صاحبنظران و با هدف مطالعه و بررسی ابزارهای مالی از دیدگاه فقهی و شرعی، امکان به کارگیری ابزارهای مالی جدید را در بازار سرمایه فراهم  آورده است.
مرکز مطالعات کاربردی مالی اسلامی به عنوان بازوی مشورتی کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، با هدف توسعه ابزارهای مالی اسلامی ایفای نقش خواهد کرد.
همچنین در این مراسم، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره و اعضای کمیته فقهی سازمان بورس، ضمن دیدار با مراجع عظام تقلید، حضرات آیات وحید خراسانی و جعفر سبحانی، گزارشی از فعالیتها و نقش مهم کمیته فقهی سازمان بورس ارائه کردند.
توسعه بازار از طریق به کارگیری ابزارهای مالی اسلامی از جمله اوراق صکوک اجاره، مرابحه، استصناع، اسناد خزانه اسلامی، اوراق وقف و اوراق اختیار معامله، انتقال صحیح ادبیات بازار سرمایه به دنیا، دعوت از صاحبنظران و اهل فن برای طرح دیدگاه ها و تشکیل جلسه ویژه در خصوص پایان نامه های مرتبط با بازار سرمایه نیز از جمله محورهای مورد بحث در این دیدارها بود.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۷:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد