دلایل نگرانی از بازگشایی نمادهای بانکی

دلایل نگرانی از بازگشایی نمادهای بانکی
سید علی عباسی کارشناس بورس درخصوص چگونگی بازگشایی نمادهای بانکی با کمترین تبعات در بازار سرمایه، افزود: ترس از ریزش موقت شاخص با بازگشایی نماد بانکی باعث شده هم اکنون بازار سهام به حالت یک بیمار در بیاید و نتواند در مسیر درست گام بردارد.

وی بابیان اینکه  چنین نگرانی درخصوص بازگشایی گروه پالایشی نیز پیش از این  وجود داشت،اظهار کرد: نماد این گروه ها  با یک اصلاح و ریزش موقت در شاخص همراه شد  اما بازار سهام پس از مدتی  به مسیر اصلی خود بازگشت.
این کارشناسبازار سرمایهادامه داد:  واهمه و ترس حاکم بر بازار سهام موجب شده تا  قیمت بسیاری از سهم های غیر مرتبط با بانکی ها تا نزدیک 40 درصد ریزش داشته باشد و این اتفاق باعث ریزش کلی بازار از حیث سهام و نه از حیث شاخص شده است.
عباسی با اشاره به اینکه  بازگشایی نماد  بانکی ها بیشترین زیان را شامل حال سهامداران خرد خواهد کرد ، ادامه داد: بازگشایی هرچه زودتر این نماد ها  شوک وارد بر بازار را  کمتر خواهد کرد.
همایون دارابی کارشناسان بورس نیز دراین زمینه گفت: اختلاف میان بانک‌ها، سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان حسابرسی موجب شد تا اطلاعات نمادها برای بازگشایی تا کنون مشخص نباشد.
وی تصریح کرد: بدهی شدید دولت به بانک ها و عدم پرداخت بهره واقعی یا باز پرداخت این وام‌ها، رکود شدید اقتصاد و بالا بودن جریمه اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزی را موجب شده و  نظام بانکی کشور را در معرض آسیب جدی قرار گیرد.

منبع خبر: 
  ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۶:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد