تزريق سكه به بازار از سوي بانك مركزي

تزريق سكه به بازار از سوي بانك مركزي
دبيركل بانك مركزي از تزريق 1.7 ميليون سكه از سوي اين بانك از ابتداي سال جاري به بازار خبر داد.
به گزارش سایت زر، به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا): دبيركل بانك مركزي از تزريق 1.7 ميليون سكه از سوي اين بانك از ابتداي سال جاري به بازار خبر داد.
سيدمحمود احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه محدوديتي در ارائه‌ سكه وجود ندارد، گفت: به هر ميزان كه مردم تقاضا داشته باشند، سكه در اختيار بانك ملي قرار مي‌گيرد تا به شعب تقسيم شود.
وي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 1.7 ميليون سكه به بازار تزريق شده تا پاسخگوي نيازهاي مردم باشد.
احمدي تاكيد كرد: بانك مركزي مشكلي در عرضه سكه به هر ميزان ندارد به اندازه كافي سكه موجود است و به اندازه كافي هم براي عرضه در اختيار بانك ملي قرار مي‌گيرد.
به گزارش ايسنا در چند هفته گذشته و همزمان با افزايش قيمت سكه تقاضا براي آن افزايش يافت و به همين دليل قيمت سكه در بازار به صورت كاذب بالا رفت. با افزايش قيمت در بازار تقاضا براي سكه‌هايي كه در بانك ملي با قيمت مصوب عرضه مي‌شوند، افزايش يافت و با اين‌كه اين سكه‌ها به طور محدود و تعداد پنج عدد در اختيار مردم قرار مي‌گيرد، اما در بسياري از موارد متقاضيان واقعي و مردم عادي نمي‌توانند سكه مورد نياز خود را تامين كنند.
در همين باره حسين دشتي ـ سخنگوي بانك ملي ايران ـ گفته بود: بانك ملي تابع ضوابط بانك مركزي است و به هر ميزان كه سكه در اختيار بانك ملي قرار بگيرد آن را عرضه خواهد كرد. همكاران ما در بخش بازرسي و نظارت به دقت در امر توزيع سكه نظارت مي‌كنند و مطرح شدن بحث دلالي توسط كارمندان بانك بي‌انصافي است. بانك ملي محدوديتي در عرضه پنج سكه در روز براي عموم مردم ندارد و اگر در شعبه‌اي به هر شخصي سكه نرسيد از همان جا با شماره تلفن 6414 بانك ملي تماس بگيرد و موضوع را اطلاع دهد. 
منبع خبر: ايسنا
  ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۵:۵۲:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد