توقف خريد و فروش در بازار سكه

توقف خريد و فروش در بازار سكه
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر افزود: در حال حاضر خريد و فروشي در بازار سكه نداريم و همه منتظر هستند تا قيمتهاي واقعي مشخص شود.
با وجود كاهش 21 دلاري قيمت طلا در بازار جهاني، قيمت سكه طرح قديم و طرح جديد در بازار داخلي با افزايش قيمت مواجه شد. توقف عرضه سكه در بازار داخلي يكي از دلايل مهم اين افزايش قيمت محسوب مي‌شود. ديروز قيمت هر اونس طلا با كاهش 21 دلاري به يك هزار و 629 دلار رسيد اما با وجود كاهش 550 توماني قيمت هر گرم طلاي 18 عيار، قيمت هر سكه بهارآزادي طرح قديم و جديد به‌ترتيب با افزايش‌هاي 5 و 2 هزار توماني به 590 و 565 هزار تومان رسيد اما قيمت هر نيم سكه بهارآزادي با كاهش 2 هزار توماني به 272 هزار تومان و هر ربع سكه بهار آزادي با كاهش هزار توماني به 142 هزار تومان رسيد.
در عين حال قيمت هر دلار در بازار ارز غيررسمي نيز با افزايش 13 توماني، يك هزار و 283 تومان به فروش رفت. هر سكه يك گرمي نيز كاهش هزار توماني را تجربه كرد و به قيمت 74 هزار تومان رسيد. با اين اوصاف به نظر مي‌رسد كاهش قيمت جهاني طلا طي چند روز اخير به‌نوعي بسياري را از فروش سكه‌هاي خود منصرف كرده است به‌طوري‌كه گفته مي‌شود خريد و فروش سكه در بازار به‌نوعي كاهش يافته است اما رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با بيان اينكه قيمت طلاي جهاني دوباره افزايش يافت و به 1600 دلار در هر اونس رسيد، گفت: قيمت سكه نامشخص است. 
محمد كشتي آراي با بيان اينكه در حال حاضر هيچ داد و ستدي در بازار سكه و طلا انجام نمي‌شود، دليل اين امر را نوسان قيمتها عنوان كرد. رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر افزود: در حال حاضر خريد و فروشي در بازار سكه نداريم و همه منتظر هستند تا قيمتهاي واقعي مشخص شود. وي با اشاره به كاهش قيمت طلا در بازارهاي جهاني صبح ديروز به مهر گفت: با توجه به تغييرات قيمت طلا در بازار جهاني بر اين اساس وضعيت قيمتها نامشخص است و روال ثابتي ندارد. رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر تاكيد كرد: هيچ‌گونه قيمتي در بازار سكه وجود ندارد زيرا قيمت دلار افزايش شديدي پيدا كرده و وضعيت طلا در بازارهاي جهاني مشخص نيست. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: تهران امروز
  ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۴:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد