قرمزپوشی بورس

قرمزپوشی بورس
در روز سه‌شنبه شاخص‌های تالار بورس با کاهش همراه شدند.

در آخرین روز معاملاتی، شاخص بورس با کاهشی بیش از ١٦٥ واحد همراه شد و مقدار آن به ٧٩هزارو ٨٠٠ واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار درخور‌توجه نبوده و در حدود ١٤٤‌ میلیارد تومان بوده است. نمادهای فملی، فولاد و خپارس بیشترین اثر منفی بر شاخص را داشتند و از سوی دیگر، نمادهای وبانک، وصندوق، پارسان و جم بیشترین اثر مثبت بر شاخص را گذاشتند.

معاملات در فرابورس هم به شکل مشابهی پیگیری شد و شاخص در این بازار با کاهش پنج‌واحدی همراه بود. ارزش معاملات در این بازار، بیش از ١٨٢‌ میلیارد تومان بوده است.
درحال‌حاضر، بیشترین اثر بر بازارهای مالی را سهام شرکت‌های مرتبط با کالا دارند که با تغییرات جهانی حرکت می‌کنند. با توجه به اینکه درحال‌حاضر برخی از بازارهای جهانی در تعطیلات به سر می‌برند، تأثیر و جهت حرکتی بازار، نوسان داشته و فقط براساس آخرین معاملات و انتظارات از آینده بازار هر محصول است که تغییر جهت در قیمت سهام شرکت­‌ها بررسی می‌شود. تمام‌شدن تعطیلات و برگشت شرکت‌کنندگان به بازار، می‌تواند درک بهتری از تغییر قیمتی محصولات بدهد.
قیمت‌های فلزات روی و مس در بازار جهانی با کاهش همراه بودند که با تغییرات پیش‌بینی‌های انجام‌شده (درباره برآورد عرضه-تقاضای محصولات آنها در بازار جهانی و موجودی انبار) مغایرت داشته و باید به اهداف قیمتی توجه بیشتری شود. قیمت نفت و فولاد در بازارهای جهانی، اثرات مستقیم خود را بر صنایع و شاخص بازار خواهند داشت. با توجه به بسته‌بودن نمادهای بانکی در بازار سرمایه، فعلا تغییرات شاخص را باید در صنایعی که براساس کامودیتی هستند، دنبال کرد. نکته مهم در بازار داخلی، با قیمت ارز در بازار آزاد و اثر آن بر بازار سرمایه مرتبط است. با توجه به اینکه برخی از صنایع مانند فلزات اساسی و پتروشیمی، قیمت‌های خود را براساس قیمت‌های جهانی و نرخ تسعیر ارز تعیین می‌کنند، اثر مثبت بر قیمت فروش و سودآوری این شرکت‌ها، شايان توجه خواهد بود. این اثر، درصورتی‌كه بهای تمام‌شده آنها تأثیر کمی از نرخ دلار بازار آزاد بپذیرد، اثر بیشتری خواهد داشت و حاشیه سود شرکت‌ها را افزایش خواهد داد. گروه خودرو نیز با کاهش در نماد قیمتی شرکت‌های گروه همراه شد و هنوز وضعیت شفافی درباره آینده صنعت پیش‌روی سهام‌داران نیست که این امر، منجر به تغییرات مثبت و منفی در نماد شرکت‌های این گروه مانند هفته‌های گذشته می‌شود.

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۳:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد