سکه دست دوم مشمول ماليات بر ارزش افزوده نمي شود

سکه دست دوم مشمول ماليات بر ارزش افزوده نمي شود
سکه در مرحله فروش دسته دوم مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و فقط در مرحله اول این مالیات دریافت می شود.
معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده سکه بهار‌ آزادی گفت : سکه در مرحله فروش دسته دوم مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و فقط در مرحله اول این مالیات دریافت می شود.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، آقای حکیم با بیان این که توافق شده است برای حوزه طلا و جواهر از جنبه های تشویقی استفاده شود ، افزود : جنبه های آموزشی مانند شرکت در همایش ، تبادل اطلاعات و دور های آموزشی لازم است و قراردادی با دانشگاه اقتصاد بسته شده است تا تسیهلات افراد طبقه بندی شود و برای آنها کلاس برگزار شود.
وی گفت : برگه فروش طلا باید مشخصاتی را داشته باشد که قابلیت پیگیری دارد. معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به جدایی فروش کالا و ارائه خدمات از یکدیگر گفت : اقداماتی در این باره در دستور کار است. حکیم در پاسخ به اعتراض یکی از روسای اتحادیه مبنی بر مالیات های مکرر و چگونگی دریافت مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: سه راهکار برای تغییر قانون وجود دارد، نخست این که مجلس یک طرح بدهد، دوم این که دولت لایحه ای برای تغییر بدهد یا موضوع مورد ابهام باشد. حکیم با بیان این که صنف طلافروشان بخشی از فعالان اقتصادی هستند که ارزشمند محسوب می شوند ، گفت : تلاش می کنیم با انها به تعامل برسیم ، تلخی های اول کار را برطرف کنیم ، به شیرینی کار برسیم و انها مجبورند در نهایت در مغازه خود دفتر رسمی برای خرید و فروش ها بگذارند.
اگر از همین امروز اغاز کنند، در آینده هیچ مشکلی نخواهند داشت و اگر نخواهیم با ادبیات مالیاتی با هم برخورد کنیم، دچار مشکل می شویم. حکیم در پایان خاطر نشان کرد: پنج سال دیگر نمی توانیم مثل امروز رفتار کنیم و بهتر است امروز وارد حساب و کتاب شویم. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۳:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد