سکه باز هم رکورد زد

سکه باز هم رکورد زد
داد و ستد سکه در بازار آتی با رشد دنباله‌داری رکورد جدیدی به ثبت رساند.
داد و ستد سکه در بازار نقدی هر چند افزایش زیادی نداشت؛ اما در بازار آتی قیمت سکه در همان ساعات اولیه رشد نزدیک 20 هزار تومان را تجربه کرد. سکه در بازار نقدی با 583 هزار تومان معامله شد.
این در حالی بود که قیمت دلار همچنان بالاتر از یک هزار و 290 تومان دادوستد می‌شد. دادوستدهای بازار آتی دیروز در شرایطی رکورد جدیدی را به ثبت رساند که انتظارات برای افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در بازار آتی سکه آبان‌ماه با 9 هزار تومان رشد در محدوده 594 الی 600 هزار تومان قرار گرفت.
سکه دی ماه نیز با 11 هزار تومان افزایش نرخ، 638 تا 644 هزار تومان معامله شد. در همین حال سکه اسفندماه با 13 هزار تومان روند رو به رشد در محدوده 680 تا 685 هزار تومان قرار گرفت. این در حالی بود که برای سکه اردیبهشت ماه تحویل سال 91 نیز معاملات با 19 هزار تومان رشد در محدوده 720 تا 734 هزار تومان قرار گرفت.
علی موسوی از کارگزاران بورس کالا در این باره اظهار کرد: بازار دیروز پرنوسان نبود. در واقع به محض باز شدن سیستم معاملاتی نقطه تعادل عرضه و تقاضا تعیین شد و دادوستدها با همان روند افزایشی تا پایان بازار ادامه پیدا کرد. این در شرایطی است که طی چند روز کاری گذشته بازار بدون آنكه صف خرید داشته باشد، شاهد افزایش قیمت‌ها است.
موسوی راجع به دلایل این وضعیت گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که قیمت‌ها افزایشی بود، رشد قیمت طلا به ازای هر اونس و تعطیلی بازارهای جهانی بود. البته با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته قیمت دلار در بازار داخلی شیب ملایم صعودی را سپری کرد، معاملات سکه نیز با روند روبه رشدی همراه بود.
این کارشناس بورس در ادامه افزود: با توجه به مثبت شدن شاخص بورس که هفته گذشته با آرامش خاصی حرکت کرده و از سویی افزایش قیمت طلای جهانی و نوسانات بازار ارز به نظر در روزهای آینده سیر صعودی بازار ادامه پیدا کند، مگر اینکه اخبار یا اتفاقات خاصی منطق بازار را به هم بریزد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۰:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد