شاخص بورس سبزپوش شد

شاخص بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات این هفته کاری سبزپوش شد.

شاخص کل بورس با 8 واحد افزایش به 78 هزار و 991 واحد رسید. ارزش بازار سهام به قیمت جاری هم حدود 332 هزار و 400 میلیارد تومان است.

سهامداران امروز 501 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات 519 میلیارد تومان بوده است.
 
نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک کارآفرین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس مانع رشد بیشتر این متغیر بودند.
همچنین امروز گروه های محصولات فلزی، بانک ها و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای صنایع کاشی و سرامیک سینا، داروسازی امین، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شیمی دارویی داروپخش، تراکتورسازی ایران، سرمایه گذاری صنعت نفت و معادن منگنز ایران بود.

در مقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، فولاد امیر کبیر کاشان، سخت آژند، بیمه آسیا، صنایع ریخته گری ایران، ماشین سازی نیرومحرکه و کارخانجات تولیدی شهید بهشتی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در پایان معاملات امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام پارس خزر، صکوک بنا گستر کرانه و معدنی دماوند با بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید رو به رو شدند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک رایتل، سهام ایران ارقام، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام سیمان قائن و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.
حق تقدم پارس خودرو با معامله 122 میلیون سهم، بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله 4هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین در مراسمی نمادین نهمین سالروز عرضه سهام مدیریت سرمایه گذاری امید در بورس اوراق بهادار تهران اعلام و آغاز معاملات به آقای دکتر علی عسکری مدیرعامل این شرکت سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، همچنین مدیریت سرمایه گذاری امید با سرمایه بیش از 30000 میلیارد ریال و ارزش بازار بیش از 53000 میلیارد ریالی در رتبه 21 ارزش بازار است.

صنعت شرکت های چند رشته ای با داشتن 4 شرکت و ارزش بازار بیش از 231 هزار میلیارد ریال، به لحاظ ارزش بازار در رتبه 5 صنایع بورس تهران قرار دارد.
در حال حاضر شرکت های بانک سپه، موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان بانک­ها و موسسه رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک سپه سهامداران عمده این شرکت به شمار می آیند.

شرکت گروه سرمایه گذاری امید در آذر ماه سال 1380 با سرمایه 650 میلیارد ریال به شکل سهامی خاص، در اداره ثبت شرکت­ها به ثبت رسید. در دی ماه سال 1383 به شرکت سهامی عام تبدیل و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 16 دی 1386 به عنوان چهارصد و سی و هشتمین شرکت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.
این مراسم نمادین که در بورس های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.
بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.
بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم با حضور مدیران شرکت های بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۹:۱۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد