توليد 300 کيلوگرم طلا در معدن طلای موته

توليد 300 کيلوگرم طلا در معدن طلای موته
استحصال ماده معدنی طلا نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد بیشتر است و حدود 130 هزار تن ماده معدنی طلا با عیار 1،7 تولید کردیم.
مدیر معادن طلای موته از تولید 181 کیلوگرم طلا از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت : این میزان تا پایان سال به 300 کیلوگرم می رسد. آقای منتظری در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: استحصال ماده معدنی طلا نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد بیشتر است و حدود 130 هزار تن ماده معدنی طلا با عیار 1،7 تولید کردیم. وی با اشاره به تولید شمش طلای 999 در موته گفت: این شمش را در بورس کالا به عنوان نخستین عرضه کننده و در شرایط رقابتی به خریداران داخلی می فروشیم. 
آقای منتظری با اشاره به افزایش قیمت جهانی طلا و بحران کشورهای اروپایی مانند یونان و ایتالیا گفت: با ادامه این روند باز هم باید منتظر افزایش قیمت ها باشیم. وی افزود : تولید طلا تا پایان سال وارد فرآیند استحصال صنعتی شود. معدن طلای موته در 270 کیلومتری جنوب غرب تهران در رشته کوههای نسبتاً پست واقع در جنوب دلیجان - شمال غربی میمه و شمال شرقی گلپایگان قرار دارد.
فاصله مجتمع معدنی موته از روستای موته که در کنار جاده آسفالته گلپایگان قرار دارد، 8 تا 10 کیلومتر است. ارتفاع منطقه از سطح دریا 1900 تا 2300 متر است. اندیس های عمده در ناحیه طلا دار موته شامل از معدن طلای چاه خاتون، معدن طلای سنجده، معدن طلای دره اشکی، معدن طلای تنگه زر، معدن طلای چشمه گوهر، معدن طلای قرم قرم، معدن طلای چاه باغ، معدن طلای چاه علامه و معدن طلای سه کلپ می شود. گفته می شود از معدن موته، حدود 4000 سال قبل بهره برداری سطحی و محدود می‌شده است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد