حراج سكه‌ بانك كارگشایی در مشهد

حراج سكه‌ بانك كارگشایی در مشهد
با عرضه سكه در بانك مركزی از طریق بانك‌های عامل در هفته گذشته، اختلاف قیمتی بین قیمت سكه در بانك و بازار ایجاد شد كه نتیجه آن، ازدحام مردم در مقابل بانك‌ها برای خرید سكه بوده است.
با عرضه سكه در بانك مركزی از طریق بانك‌های عامل در هفته گذشته، اختلاف قیمتی بین قیمت سكه در بانك و بازار ایجاد شد كه نتیجه آن، ازدحام مردم در مقابل بانك‌ها برای خرید سكه بوده است.
 در حالی كه در ماه‌های گذشته همه كارشناسان بر این باور بودند كه قیمت سكه‌ای كه توسط بانك مركزی عرضه می‌شود نسبت به قیمت رسمی دلار و محاسبه شمش‌های طلا یك قیمت حبابی است، بانك مركزی از هفته گذشته تصمیم گرفت كه این حباب را بشكند.
بر اساس این گزارش، از امروز بانك مركزی برای شكستن حباب به وجود آمده بین قیمت سكه در بانك و بازار، اقدام به دونوبته كردن حراج‌ سكه در بانك كارگشایی كرده است.
مسعود معبودی‌نژاد، رییس اتحادیه طلا و جواهرفروشان مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار كرد: حراج سكه در بانك كارگشایی در بسته‌های100 تایی عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینكه حراج سكه در بانك كارگشایی كاری شبیه مزایده است، ادامه داد: بر این اساس سكه در بانك كارگشایی با بالاترین نرخ پیشنهادی به فروش می رسد.
به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهرفروشان مشهد، حراج دو نوبته در بانك كارگشایی تاثیر چندانی در كاهش اختلاف قیمت سكه در بانك و بازار نخواهد داشت.
وی در خصوص عرضه شمش طلا در بانك، یادآور شد: در صورتی كه شمش طلا براساس قیمت بازار عرضه شود، تاثیری در كاهش قیمت طلا و سكه نخواهد داشت.
معبودی‌نژاد بیان كرد: عرضه شمش طلا با قیمت دلار و اونس جهانی تا حد زیادی خواهد توانست كه قیمت طلا و سكه را كاهش دهد.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر بانك به هر نفر 5 عدد سكه تحویل می‌دهد، تصریح كرد: عرضه محدود سكه توسط بانك هیچ تاثیری در كاهش قیمت بین بانك و بازار نخواهد گذاشت.
به گفته وی، با عرضه گسترده سكه در بانك، علاوه بر اینكه اختلاف قیمتی سكه بین بانك و بازار كاهش خواهد یافت، قیمت طلا و سكه در بازار نیز كاهش می‌یابد.
رییس اتحادیه طلا و جواهرفروشان مشهد خاطرنشان كرد: در حال حاضر اختلاف بین قیمت سكه عرضه شده در بانك و بازار مشهد بین 70 تا 80 هزار تومان است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: 
  ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۰:۲۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد