ستقبال رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از سیاست جدید بانک مرکزی

ستقبال رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از سیاست جدید بانک مرکزی
محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: روند گذشته، غیرکارآمد و ناعادلانه نبود و فقط برای عده ای رانت ایجاد می کرد ، اما روش جدید اگر بدون محدودیت باشد می تواند به ثبات و رفتار منطقی طرف های تقاضا کمک کند.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر پیش فروش سکه بهار آزادی را تصمیمی درست و عادلانه دانست.
 محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد  افزود: روند گذشته، غیرکارآمد و ناعادلانه نبود و فقط برای عده ای رانت ایجاد می کرد ، اما روش جدید اگر بدون محدودیت باشد می تواند به ثبات و رفتار منطقی طرف های تقاضا کمک کند.
وی با اشاره به کاهش بیش از 10 هزار تومانی قیمت سکه در روز گذشته گفت: با اجرای روش جدید ؛ هیجان و التهاب، صف های روبروی بانک ها و تنش های بازار حذف می شود و بازار سکه رفتار منطقی خواهد داشت.
کشی آرای با اشاره به افت شدید قیمت طلا در دو هفته اخیر گفت: کسانی که وارد بازار سکه می شوند باید با تحلیل، آرامش، ریسک پذیری منطقی، بدون هیجان و عجله رفتار کنند.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه خرید نقدی و نگهداری سکه های بهار آزادی در خانوارها نیز مشکلات روانی خاص خود را دارد ، گفت: با پیش فروش خرید سکه، هم سکه نزد بانک مرکزی نگهداری می شود و هم بازار طلا متعادل خواهد شد و می توانیم به سمت قیمت های واقعی حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: قیمت سکه تحت تأثیر قیمت جهانی طلا و نرخ داخلی ارز است و انتظار داریم برای مدیریت بازار ارز هم برنامه ریزی شود.
بنابراین گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : به منظور رفاه حال متقاضیان خرید مسکوک طلا و توزیع عادلانه آن بین اقشار مختلف جامعه، پیش‌فروش مسکوک طلا بدون هیچ‌گونه محدودیت انجام می شود.
این پیش فروش از امروز از طریق تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور صورت می گیرد.
از امروز ، فروش نقدی سکه طلا از طریق شعب منتخب بانک ملی که موجب بروز مشکلاتی در نحوه توزیع آن شده بود، متوقف شده است و فروش نقدی مسکوک و شمش طلا صرفاً از طریق بانک کارگشایی به روش معمول انجام می‌پذیرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: 
  ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۴:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد