نخستین محموله سازمان اموال تملیکی در بورس کالا معامله شد

نخستین محموله سازمان اموال تملیکی در بورس کالا معامله شد
نخستین محموله سازمان اموال تملیکی امروز در بورس کالای ایران معامله شد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین المللیبورس کالای ایران، بیش یک هزار و 600 تن ورق فولادی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با قیمت پایه یک هزار و 500 تومان در هر کیلو عرضه شد که در رقابت خریداران با نرخ یک هزار و 575 تومان به فروش رسید.
ورق های معامله شده از کره جنوبی وارد شده بود و با تقاضای 4 هزار 800 تنی در بورس کالا روبرو شد.
وزن کلی ورق های پذیرش شده سازمان اموال تملیکی در بورس کالای ایران 34هزارو 412 تن از کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک بوده است که به صورت عرضه های متفاوت روی تابلوی بورس کالای ایران خواهد رفت.
همه معاملات سازمان اموال تملیکی در چارچوب قانون و همچنین مقررات بورس کالای ایران صورت می گیرد و خرید ها از سوی معامله گران بدون هیچ نقصی صورت می گیرد.
همچنین پس از فروش کامل این محصول سازمان اموال تملیکی در بورس کالا، مقدمات عرضه سایر محصولاتی که شرایط فروش در بورس کالای ایران را داشته باشد، فراهم می شود.
اوایل دی ماه جاری بود که مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از نهایی شدن عرضه کالاهای متروکه این سازمان در بورس کالا خبر داده بود که امروز نیز نخستین محموله این سازمان معامله شد. امین دلیری گفته بود، با عرضه محصولات سازمان اموال تملیکی در بورس کالا، معاملات این سازمان برای همگان شفاف تر خواهد شد، ضمن آنکه با عرضه کالاها در بورس دامنه مشتریان وسیع‌تر، شکل فروش کامل‌تر و در نتیجه شفافیت اقتصادی بیشتر می‌شود.
تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز 22 دی ماه شاهد معامله بیش از 161 هزار تن انواع سنگ آهن، قیر و عایق رطوبتی با ارزش 19.8 میلیون دلار است.
امروز در این تالار 110 هزار تن سنگ اهن دانه بندی مجمتع سنگ آهن فلات مرکزی ایران به ارزش بیش از 3.2 میلیون دلار از سوی مشتریان خریداری شد، در این تالار همچنین 50 هزار و 600 تن انواع قیر و 700 تن عایق رطوبتی به ارزش بیش از 16.6 میلیون دلار مورد معامله قرار گرفت.
تالار فرآورده های نفتی و پترشیمی بورس کالای ایران در این روز شاهد معامله 21 هزار و 152 تن مواد پلیمری، 19 هزار و 132 تن مواد شیمیایی، 61 هزار تن انواع قیر، 100 تن آرگون، 5 هزار تن لوب کات و 40 هزار تن وکیوم باتوم است.
علاوه بر این تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در این روز معامله 41 هزار تن تختال C فولادی و یک هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم و 5 کیلوگرم شمش طلا را تجربه کرد.
تالار محصولات کشاورز ی نیز شاهد معامله 24 هزار و 250 تن گندم خوراکی، 100 تن شکر سفید و یک هزار تن برنج وارداتی بود.
علاوه بر این، 4 هزار و 645 تن ذرت دانه ای در قالب طرح قیمت تضمینی و به صورت فیزیکی و 6 هزار و 338 تن ذرت دانه ای در قالب گواهی سپرده کالایی داد و ستد شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد