شاخص بورس سبزپوش شد

شاخص بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز شنبه سبزپوش شد.

شاخص کل بورس با 254 واحد افزایش به 78 هزار و 876 واحد رسید. ارزش بازار سهام به قیمت جاری هم حدود 332 هزار میلیارد تومان است.

سهامداران امروز حدود یک ملیلیارد و 66 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات 246 میلیارد تومان بوده است.

در این روز نمادهای گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات، ملی مس و مخابرات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورسثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین گروه های خودرو ، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار دارند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تولیدی مهرام، ملی سرب و روی، معادن بافق، آبسال، پیاذر، صنایع و خدمات کشاورزی و سیمان بجنورد بود.

در مقابل نمادهای لبنیات کالبر، سیمان ایلام، تولید محور خودرو، سیمان شمال، پالایش نفت اصفهان، پارس خزر و پارس الکتریک با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران امروز برای خرید سهام پیاذر، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام ایران ارقام، صنایع و خدمات کشاورزی، اوراق صکوک مرابحه سایپا و سهام کالسیمین بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از سهام فرآورده های نسوز آذر، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان قائن، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۵:۴۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد