مخالفت چین و هند با تحریم نفتی ایران

مخالفت چین و هند با تحریم نفتی ایران
نمایندگان دائم چین و هند در سازمان ملل می‌گویند تحریم‌های امریکا علیه بخش نفت ایران، نه منطقی بوده و نه صرفه اقتصادی دارد.
به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر  به نقل از پرس تی وی ، لی بائودونگ نماینده چین در سازمان ملل گفت، مقامات امریکایی باید در تحریم بخش نفت ایران تجدید نظر کنند زیرا این پیشنهادی غیرمنطقی و با منافع دیگر کشورها در تضاد است.
لی افزود امریکا نباید از هیچ کشوری انتظار داشته باشد بر خلاف قوانین دیپلماتیک و بازرگانی عمل کند و تامین منافع واشنگتن را هدف خود قرار دهد.
وی تاکید کرد تحریم بخش نفت ایران اقدامی سازنده نیست و تنها تاثیراتی منفی بر مذاکرات ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان خواهد داشت. روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و امریکا بعلاوه آلمان گروه ۱+۵ را تشکیل می‌دهند.
همچنین هاردیپ سنگاپوری نماینده هند در سازمان ملل ضمن ابراز رضایت از روابط دوستانه سیاسی و بازرگانی میان هند و ایران، گفت چنین تحریم‌هایی نمی‌تواند بر همکاری‌های دو کشور به ویژه در روابط اقتصادی، تاثیر گذارد.
سنگاپوری افزود هند به گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با متحدانش از جمله جمهوری اسلامی ایران متعهد است.
باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ تحریم‌های جدید اقتصادی علیه بانک مرکزی ایران امضا کرد که بر مبنای آن مؤسسات و شرکت های مالی خارجی که با این نهاد مالی رابطه تجاری دارند، باید بین برقراری رابطه تجاری با بانک مرکزی ایران و بخش نفت این کشور و یا بخش مالی امریکا یکی را انتخاب کنند.
امریکا و متحدان اروپایی‌اش ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی متهم کرده و از این موضوع به عنوان بهانه برای اعمال چهار دور تحریم علیه تهران استفاده کرده‌اند.
در همین حال، تهران تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، از حق دست‌یابی و توسعه فن‌آوری اتمی با اهداف صلح آمیز برخوردار است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: 
  ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۳:۱۵:۴۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد